گواهینامه ایزو تولیدی برای تمامی واحدهای صنعتی

پاسخ به سوالات در زمینه ثبت و صدور گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی و صنایع

گواهینامه ایزو 9001 برای شرکت های تولیدی

گواهینامه ایزو 14001 برای تمامی صنایع

گواهینامه ایزو 45001 خاص کارخانجات

گواهینامه ایزو 10002 و 10004 برای مراکز تولیدی

گواهینامه HSE-MS شرکت های تولید کننده

گواهینامه CE و نشان محصول اروپا برای محصولات تولیدی

هزینه دریافت گواهینامه های ایزو تولیدی چقدر است؟

گواهینامه ایزو تولیدی را از چه مراکز و مراجعی بگیریم؟

اعتبار گواهینامه های ایزو تولیدی چند سال است؟

مشاوره گواهینامه ایزو تولیدی چگونه است؟

 

انواع گواهینامه های ایزو برای صنایع تولیدی

تولید کننده عزیز در این مقاله شما را با انواع استاندارد و گواهینامه های مورد نیاز در تمامی واحدهای صنعتی آشنا می کنیم در ادامه خواهیم گفت گواهینامه ایزو عمومی برای تمامی صنایع می باشد و فرقی نمی کند شما در صنعت مواد غذایی، ذوب آهن و فولاد، ساختمان، صنعت شیمیایی، نفت و گاز و پتروشیمی، مخابرات، معدن، صنعت چوب، چرم و کاغذ، نساجی، تجهیزات و ماشین آلات و یا هر صنعت دیگری مشغول به فعالیت باشید البته هر صنعتی استاندارد خاص خود را دارد اما در این مقاله به آن اشاره نمی کنیم.

گواهینامه ایزو 9001 برای صنایع تولیدی

گواهینامه ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت یک استاندارد بسیار محبوب و شناخته شده در سراسر دنیا برای تمامی صنایع تولیدی می باشد و جزء استاندارد ها و گواهینامه پایه سیستمی مدیریتی برای هر صنعتی می باشد.

 محوریت این استاندارد تضمین و مدیریت کیفیت بوده و از تولید کننده انتظار دارد محصولاتی که تولید می شود از نگاه کیفیت طبق تعریف استاندارد ایزو 9001 مشتریان را راضی نگه دارد و افزایش بهره وری را با روش هایی از جمله کاهش ضایعات و دوباره کاری را در تولیدات خود داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو 9001 کلیک نمایید

گواهینامه ایزو 14001 برای صنایع تولیدی

فعالیت صنایع تولیدی قطعا با محیط زیست در ارتباط بوده و می تواند اثرات نامطلوبی بر روی آن بگذارد از مصرف مواد اولیه در صنایع گرفته که کاهش منابع طبیعی را به همراه خواهد داشت تا پسماندهای تولیدی و سایر جنبه های محیط زیستی از جمله آلودگی آب، خاک و هوا برای همین منظور پیشنهاد بعدی ما به شما تولید کننده گرامی استقرار، پیاده سازی و ثبت و صدور گواهینامه ایزو 14001 سیستم محیط زیست است.

این استاندارد علاوه بر شناسایی جنبه های زیست محیطی به ارزیابی آنها می پردازند و با تعریف کنترل ها در پی کاهش اثرات نامطلوب است. از طرفی دریافت این گونه گواهینامه در سطح بین المللی جایگاه واحد تولیدی شما را بالاتر خواهد برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو 14001 کلیک نمایید

گواهینامه ایزو 45001 برای صنایع تولیدی

همیشه در کنار دو استاندارد ایزو 9001 و ایزو 14001 نام استاندارد و گواهینامه ایزو 45001 نیز وجود دارد و آنها را با نام استاندارد و گواهینامه های سیستم مدیریت یکپارچه IMS می شناسند. استاندارد و گواهینامه ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت با نگاه کاهش خطرات در محیط های کاری برای پرسنل و کارکنان می باشد.

استاندارد ایزو 45001 با شناسایی خطرات پیرامون محیط کاری پرسنل و ارزیابی آنها به کاهش ریسک های شغلی کمک زیادی می کند.

خطراتی که در محیط های کاری از نوع مزمن تا حاد گرفته و کارکنان و کارگران را تهدید می کند و ممکن است باعث بروز حوادث ناگوار حتی مرگ شود که این گونه اتفاقات اثرات منفی بر روی سایر کارگران خطوط تولیدی خواهد داشت و در نهایت بهره وری کار نیز پایین می آید.

با استقرار و پیاده سازی و دریافت این استاندارد مدیریتی در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی به کارکنان و جامع اطلاع رسانی می کنیم مراقب آنها هستیم و سلامتی کارگران از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو 45001 کلیک نمایید

گواهینامه ایزو 10002 برای صنایع تولیدی

گواهینامه ایزو 10002 با نگاه رسیدگی به شکایات مشتریان که کالاهای ما را مورد مصرف قرار می دهند از جایگاه بالایی در صنایع تولیدی برخوردار هستند جایی که ما می توانیم واحد صدای مشتری در کنار واحد خدمات پس از فروش راه اندازی نماییم.

اگر در یک صنعت تولیدی به شکایات مشتریان رسیدگی نشود تبلیغات منفی را به دنبال خواهد داشت و یک مشتری ناراضی عدم رضایت خود را به دیگران نیز منتقل می کند. این استاندارد از ما می خواهد راه های رسیدگی به شکایت را به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید و پس از دریافت شکایت سیستم ردیابی و شناسایی و پیگیری داشته باشید تا جایی که در نهایت رضایت مشتری شاکی را بدست آورید. از طرفی انتظار دارد راههای رسیدگی به شکایت نیز رایگان باشد و مشتری مبلغی را حتی هزینه تماس تلفنی پرداخت نکند

دار بودن گواهینامه ایزو 10002 برای صنایع تولیدی باعث افزایش اعتماد مشتریان خواهد شد و دالگرمی نزد آنها ایجاد خواهد شد. اگر یک شرکت و کارخانه تولیدی خود یک سیستم رسیدگی به شکایات مناسبی داشته باشد مشتری هرگز از راههای قانونی و شکایت از طریق مراجع قانونی اقدام نمی کند و شکایت بصورت مصالحت آمیز حل و فصل خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو 10002 کلیک نمایید

گواهینامه ایزو 10004 برای صنایع تولیدی

وقتی صحبت از گواهینامه ایزو 10002 رسیدگی به شکایت مشتری می شود حتما در کنار آن بحث گواهینامه ایزو 10004 رضایت مندی مشتری مطرح می گردد شاید با شعارهایی از جمله مشتری پادشاه است، مشتری ولی نعمت است مواجه شده اید اینها همان موضوع استاندارد ایزو 10004 است.

این استاندارد و گواهینامه بین المللی ایزو از ما می خواهد نظرات و پیشنهادات مشتریان را جمع آوری کنیم. شاید در جامعه دیده اید وقتی کالایی خریداری می شود چند روز بعد واحد فروش، خدمات پس از فروش و یا صدای مشتری برخی از تولید کنندگان تماس می گیرند و سوالاتی را از مشتری می پرسند.

 وقتی شرکت تولیدی کالایی را به مردم و مشتری خود می فروشد بایستی نظرات آنها را جمع آوری کند و با تحلیل فرم های نظر سنجی و آنالیز آنها ببیند خواسته و نیاز دیگر آنها چیست تا در تولیدات بعدی اعمال نماید.

بررسی پارامترهایی از جمله کیفیت محصول تولیدی، قیمت و نحوه تحویل از مواردی است که این استاندارد بین المللی به عنوان راهنما از شرکت تولیدی می خواهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو 10004 کلیک نمایید

گواهینامه ایزو 50001 برای صنایع تولیدی

این استاندارد چند سالی است که در کنار سایر استاندارد اشاره شده در فوق مخصوصا ایزو 14001 محیط زیست جایگاه خوبی در صنایع تولیدی پیدا کرده است.

استاندارد و گواهینامه ایزو 50001 سیستم مدیریت انرژی با هدف صرفه جویی در منابع انرژی هم کمک به شرکت ها و کارخانجات تولیدی در کاهش هزینه ها می کند و هم به جامعه در رسیدن انرژی به تمامی افراد.

هدف از استقرار و پیاده سازی استاندارد سیستم مدیریت انرژی در شرکت های تولیدی و کارخانجات همانند ایزو 14001 شناسایی و ارزیابی فعالیت هایی هست که مصرف انرژی بالایی دارند تا از این طریق بتوان راههای کنترلی برای اینگونه فعالیت های پر مصرف پیش بینی و اقدام کرد. کاهش مصرف انرژی نه تنها برای محیط زیست مفید می باشد از طرفی افزایش بهره وری سازمانی با کاهش هزینه را بدنبال خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو 50001 کلیک نمایید

گواهینامه HSE-MS برای صنایع تولیدی

گواهینامه hse به معنای سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست می باشد و در واقع ترکیبی از استاندارد های ایزو 14001 محیط زیست و ایزو 45001 ایمنی و بهداشت سازمان جهانی استاندارد یا همان ایزو با یک نگارش متفاوت و البته با محوریت یکسان در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست است.

گواهینامه ای که پیشنهاد می شود شرکت های تولیدی آن را در کنار سایر استاندارد های فوق دریافت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه HSE کلیک نمایید

گواهینامه CE و نشان محصول اروپا برای محصولات تولیدی

استاندارد و نشان محصولی اتحادیه اروپا یکی دیگر از گواهینامه هایی هست که مستقیما با محصول تولیدی کارخانجات و صنایع سر و کار دارد. شرکت های تولیدی که قصد صادرات کالا به قاره اروپا و یا حتی کشورهای همسایه را دارند می توانند این گواهینامه و نشان را دریافت نمایند و علاوه بر نشان دادن اعتبار محصولات تولیدی خود جهت تبلیغات کالا استفاده نمایند.

البته نکته ای وجود دارد برای محصولات و مواد شیمیایی، آرایشی، بهداشتی، غذایی و قطعات خودرو گواهینامه CE صادر نمی شود!! و در حال حاضر گواهینامه و نشان CE به سه شکل گواهینامه CE مارک، انطباق و خود اظهاری صادر می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه و نشان CE اروپا کلیک نمایید

گواهینامه ایزو صنایع

گواهینامه 5S نظام آراستگی برای صنایع تولیدی

استاندارد نظام آراستگی یا به اصطلاح ژاپنی آن 5S در واقع ارایه تکنیکی در نظم سالن های تولیدی می باشد. روشی که ژاپنی ها در 5 مرحله پیشنهاد انجام آن را دادند:

پاکسازی، نظم و ترتیب، نظافت، استانداردسازی و فرهنگ سازی که این 5 اصل ساده اما پر اهمیت باعث بهره وری در کارها، کاهش هزینه های تولیدی، کاهش حوادث های شغلی و … در صنایع تولیدی می گردد. فعالیت هایی از جمله خط کشی سالن تولید، جداسازی فضاها، طبقه بندی در انبارها و … از مواردی هستند که در نظام آراستگی یا 5S در صنایع تولیدی پیشنهاد می گردد.

به منظور کسب اصلاعات بیشتر در خصوص نظام آراستگی 5S مقاله مرتبط با آن را کلیک نمایید.

هزینه دریافت گواهینامه های ایزو تولیدی چقدر است؟

هزینه دریافت گواهینامه های ایزو به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع انتخاب گواهینامه های ایزو فوق، تعداد سایت کارگاهی و تولیدی، تعداد نفرات، تعداد نفر روز ممیزی، وجود عدم انطباق در زمان ممیزی و سایر عوامل دیگر …

به منظور دریافت اطلاعات دقیق تر و بهتر در خصوص رنج قیمت های صدور گواهینامه ایزو مقاله مرتبط با آن را کلیک فرمایید.

گواهینامه ایزو تولیدی را از چه مراکز و مراجعی بگیریم؟

تنها مرجع اصلي و رسمي ثبت و صدور گواهينامه هاي ايزو تولیدی براساس تاکيد و توصيه سازمان جهاني استاندارد (ايزو) که در وب سايت آن https://www.iso.org/certification.html صراحتا اشاره شده است اعضاء زير گروه مرجع اعتباردهي IAF مي باشد لذا صدور و دریافت این مدل گواهینامه ها بسیار معتبر می باشد و بقیه مراکز یا اعتباری ندارد و یا بسیار بسیار کم می باشد

اعتبار گواهینامه های ایزو تولیدی چند سال است؟

اعتبار گواهینامه های ایزو سه ساله می باشند به شرط با موفقیت گذارندن در ممیزی های مراقبتی سالیانه این بدان معناست که ما یکبار بازدید و ممیزی اصلی و دوبار ممیزی مراقبتی طی سه سال خواهیم داشت.

گواهینامه ایزو فوری در صنایع تولیدی

ما در خصوص گواهینامه ایزو فوری بارها در مقالات مختلف صحبت کردیم در این مقاله نیز تاکید می کنیم برای دریافت گواهینامه ایزو تولیدی بایستی یکسری فعالیت ها و مراحلی انجام گیرد که این مراحل نیازمند زمان است از جمله انتخاب شرکت صدور گواهینامه، عقد قرارداد، تعیین تاریخ ممیزی، انجام فرآیند ممیزی، تهیه و ارسال گزارش توسط ممیز و در صورت عدم وجود مغایرت سیستمی، ثبت و صدور گواهینامه ایزو. بنابراین ما گواهینامه ایزو فوری که در تبلیغات ها مشاهده می شود سه روزه و غیره نداریم چون شرکت های صدور گواهینامه ایزو یا همان CB های معتبر، تاکید می کنیم معتبر قوانین را رعایت می کنند.

حال اگر شما تولید کننده عزیز نیاز فوری به گواهینامه ایزو دارید و می خواهید گواهینامه معتبر کسب نمایید راهکار قانونی دارد اما گواهینامه ایزو فوری نداریم! خواهشمند است با شماره هایی که در پاراگراف ذیل داده شده است تماس بگیرد تا راهنمایی های لازم صورت پذیرد.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط با گواهینامه ایزو را کلیک کرده و مورد مطالعه قرار دهید.

مشاوره گواهینامه ایزو تولیدی

گروه مدیریتی جلالی به عنوان نماینده رسمی شرکت صدور گواهینامه اینسپکت دارای تاییدیه از مراکز TURKAK ترکیه و IAS آمریکا  که هر دو این مراکز عضو مجمع اعتباردهی IAF براساس توصیه سازمان جهانی استاندارد – ایزو- می باشند آمادگی خود را به منظور آموزش، ثبت و صدور گواهینامه های ایزو تولیدی اعلام می دارد.

خواهشمند است جهت مشاوره، راهنمایی و درخواست با شماره های 02177611056 و 09102157571 تماس حاصل نمایید.