خدمات آموزش و تهیه طرح های HSE و HACCP

خدمات گروه مدیریتی جلالی (اینسپکت ایران) در حوزه خدمات haccp و خدمات hse اقدام به تهیه و نگارش طرح می‌نماییم. با ما تا انتها همراه شوید تا متوجه شوید برای نگارش طرح HACCP و طرح HSE مربوط به مواد غذایی باید چه مستنداتی را ایجاد کنید و چگونه این طرح را تدوین کنید. برای این ملزومات می توانید از خدمات گروه مدیریتی جلالی مشاوره بگیرید.

خدمات گواهینامه ایزو

با ما در تماس باشید

همکاران ما آماده پاسخ‌گویی و مشاوره رایگان برای راهتمایی شما عزیزان هستند
02171057626

خدمات HSE پلن

  • اولین بخش، به موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست سر رو کار دارد آموزش شناسایی خطرات در حوزه ایمنی و جنبه‌های محیط زیستی می باشد.

اینجاست که ما با تشکیل تیمی از تمامی واحدها و فرآیندهای سازمان شما می خواهیم با یک دید و نگاه منفی در محیط اطراف خود خطراتی را با روش هایی از جمله تجربه های و اتفاقات قبلی، آیین نامه و استانداردهایی که در کشورمان و یا سایر کشورها تهیه و تدوین شده و یا با روش تجزیه و تحلیل ایمنی شغلی شناسایی صورت پذیرد و در خصوص شناسایی جنبه‌های موضوعات محیط زیستی به شما خواهیم گفتم که چطور در شش جنبه اصلی محیط زیست (آلودگی هوا، آلودگی آب، آلودگی خاک، دفع مواد زائد و مصرف مواد اولیه و طبیعی و سایر حساسیت و مقولات منطقه ای و محلی، جزییات را با دقت بررسی و تشخیص دهید.

  • دومین بخش، آموزش و مشاوره اولویت بندی ریسک ها و تعیین رتبه ریسک می باشد که برای تعیین رتبه ریسک از دو فاکتور اصلی استفاده می‌شود:
  • فاکتور اول: میزان شدت صدمات و تلفات یک حادثه در موضوع ایمنی و جنبه در موضوع محیط زیست
  • فاکتور دوم: میزان وقوع آن به عنوان

و به شما خواهیم گفت که چطور از طریق روش های معروف و مختلف مثل FMEA و یا سایر روش ها و جداولی که دارند آنها را محاسبه کنید. (البته در برخی موارد فاکتور سومی به نام کنترل و یا تشخیص نیز وجود دارد)

  • سومین بخش، که ما به شما آموزش و مشاوره خواهیم داد اقدامات لازم جهت کاهش خطرات ایمنی و جنبه های پر ریسک محیط زیست هستش. ما به شما آموزش خواهیم داد که در ابتدا حذف خطر و جنبه باید صورت گیرد و اگر این امکان نبود رتبه ریسک آن را کاهش دهیم.

کارفرما در پلن hse از شما دستوراالعمل های کنترلی درخواست خواهد کرد که در تدوین هر دستورالعمل ما هم آموزش خواهیم داد و هم آن را نگارش و تدوین می کنیم.
البته ما در طرح hse به شما می گوییم اگر کاهش رتبه ریسک کارساز نبود و به هر دلیلی اتفاق و حادثه ای صورت گرفت چطور برنامه ها و مانورهای اضطراری خود را بنویسید و در کنار شما در اجرای عملی آن هستیم و از شما می خواهیم ثبت سوابق کنید.

در پلن hse که بایستی تهیه گردد و برخی از کارفرمایان آن را می خواهند مجموعه و سازمان شما باید بصورت مکتوب اعلام کند که چه برنامه های آموزشی برای پرسنل خود دارید که در این مرحله نیز ما به شما مشاوره می دهیم تا چطور نیازسنجی آموزشی کنید و چطور برنامه ریزی و اثر بخشی آموزشی انجام دهید.

اگر مایل هم بودید همکاران ما خودشان از محل سازمان شما و محیط کاری پروژه ای که قرار است برای آن پلن hse تدوین گردد بازدید و جمع آوری اطلاعات به عمل می آورند و آن را نگارش می کنند.
برخی ازکارفرمایان قالبی برای تهیه hse plan دارند که باز ما با تجربیات خودمان راهنمایی های لازم را برای شما مشتری عزیز انجام خواهیم داد.

خدمات HACCP پلن

مشابه همین طرح برای پلن haccp نیز می باشد طرحی که کارفرما و یا حتی در زمان استقرار و پیاده سازی استاندارد ایزو 22000 از شما می خواهند. همکاران ما به شما آموزش و مشاوره می دهند چطور 7 گام اصلی پیاده سازی و تدوین پلن haccp را انجام دهید.
مثل هر طرحی که باید تدوین گردد در ابتدا باید تیمی تشکیل شود تا با یک کار تیمی بهترین نتایج حاصل گردد ما به عنوان مشاور در کنار سازمان شما خواهیم بود و آموزش هایی در 7 گام به شما خواهیم داد.

آموزش های خدمات HACCP:

  • آشنايی با مفاهيم HACCP
  • آشنايي با انواع خطرات و ریسک هایی كه برای محصولات وجود دارد.
  • آموزش بهداشت فردی GHP برای تک تک اعضاء
  • آشنايی با اصول روش تولید خوب
  • آشنايی با روشهای شستشو و ضدعفونی تجهیزات
  • آموزش روش تایید سيستم HACCP
  • آشنايی با قوانین و استانداردهای بهداشتی ملی و بين المللی

البته قبل از پیاده سازی این طرح بازدید از محیط کاری شما در حوزه مواد غذایی بایستی صورت پذیرد و گپ آنالیز لازم انجام شود. خدمات haccp و خدمات hse پیش نیاز هایی براساس نوع محصول مواد غذایی که تولید می‌کنید دارد که از طرفی در خیلی از موارد مشابه می باشد.
این پیش نیاز‌ها را در یک تعریف اولیه GMP و GHP می گویند ما در کنار شما برای بررسی موضوعاتی ذیل و نه محدود به آنها خواهیم بود.

پیش نیازهای HACCP پلن:

  • طراحی بهداشتی ساختمان، تاسیسات وابزار کار
  • کنترل بهداشتی آب مورد استفاده
  • برنامه شستشو و ضدعفونی و مبارزه با حیوانات موذی
  • بهداشت پرسنل و کارگران
  • آموزش
  • ردیابی محصول

با ما در تماس باشید

همکاران ما آماده پاسخ‌گویی و مشاوره رایگان برای راهتمایی شما عزیزان هستند

02171057626

7 گام اجرایی در خدمات HACCP

گام اول haccp

به شما آموزش می دهیم خطرات در حوزه ایمنی مواد غذایی چطور بایستی شناسایی گردند که این شناسایی در موضوعات و عوامل آلوده کننده فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و حتی بحث های آلرژی است.

گام دوم haccp

آموزش تعیین نقاطی که کنترل نکردن آنها بحرانی را در حوزه ایمنی مواد غذایی ایجاد خواهد کرد به شما می گوییم. (این مرحله از کار یه کار حرفه ای می باشد)

گام سوم haccp

تعیین حدود بحرانی برای پارمترهایی مثل دما، فشار، PH آن فرایند خاص است که خارج شدن از حدود بحرانی صورت خواهد گرفت.

گام چهارم haccp

ایجاد یک سیستم کنترلی و پایش مداوم و دوره ای آن نقطه بحرانی است که این مرحله نیز همراه با آموزش و مشاوره ما خواهد بود و به شما خواهیم گفت:
چه چیزی را اندازه گیری خواهید کنید؟
چگونه آن را اندازه گیری خواهید کنید؟
چه کسی آن را اندازه گیری خواهد بکند؟
و چه زمانی آن اندازه گیری را انجام دهید؟

گام پنجم haccp

تعیین یکسری اقدامات در زمانی که به هر دلیلی این نقطه بحرانی از کنترل خارج گردد و سازمان شما با آموزش ها و مشاوره ما اقدامی حاصل کند که هیچ محصول نا ایمن منتشر نشود و یک ارزیابی از فرآیند برای تعیین علت مشکل و حذف علت نیز انجام دهد.

گام ششم haccp

از صحت طرح و پلنی که نوشته اید مطمئن باشید و ما به شما آموزش می دهیم چه آزمایشی را باید انجام دهید. خطری محصولات شما را تهدید نمی کند.

گام هفتم haccp

به شما می گوییم چطور سوابق خود را نگهداری و بایگانی کنید تا زمانیکه کارفرما و یا ممیز خواست نشان دهید.
مراحل فوق و همچنین برخی از این تکنیک هایی نظیر چگونکی تعیین نقطه بحرانی با روش درخت تصمیم‌گیری را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

با ما تماس بگیرید

با کمال میل منتظر شنیدن نیازهای کاری شما در حوزه سیستم های مدیریتی ایزو، راه اندازی کارخانجات، تهیه طرح توجیهی و تجاری، HSE Plan، برندینگ، آموزش و ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی ایزو هستیم.

به منظور آشنایی با سایر استانداردهای مرتبط ایزو می توانید به وب سایت سازمان جهانی استاندارد (ایزو) مراجعه فرمایید.

    نام *

    نام خانوادگی *

    آدرس ایمیل *

    شماره تماس

    چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟