گواهینامه ایزو جهت ارزيابي و تشخیص صلاحیت تولید کنندگان انواع تابلوهای برق و پست های کمپکت

گواهینامه ایزو تولید کننده تابلو برق – شرکت ها و پیمانکارانی که قصد دارند در محدوده زیر مجموعه توانیر قرار گیرند بایستی در ارزیابی کارشناس شرکت توانیر حداقل امتیاز 60 براساس جدول ارزیابی بدست آورند. در این خصوص استاندارد و گواهینامه های سری ایزو از جمله ایزو 9001، ایزو 10002 و ایزو 10004 دارای جایگاه ویژه و امتیاز آور می باشند. بطوریکه تهیه طرح کنترل یا همان QC Plan که بخشی از استاندارد ایزو 9001 در شرکت های تولیدی می باشد الزام شده است و نبود آن بصورت مکتوب، رد ارزیابی و تشخیص صلاحیت را در پی خواهد داشت.

دستورالعمل ارزيابي و تشخیص صلاحیت تولید کنندگان انواع تابلوهای برق و پست های کمپکت شامل حاوی معیارهای ارزیابی، اهمیت وزنی، معیارها و روش محاسبه امتیازهای مربوط به هر یک ازمعیارها می باشد

در ارزیابی و تضمین صلاحیت شرکت های تولیدی و پیمانکاری توانیر پارامترهای ذیل مورد بررسی قرار می گیرد:

  1. توان مالی
  2. نیروی انسانی متخصص ثابت
  3. رعایت استانداردهای تولیدی
  4. نظام کیفیت و تضمین محصول و خدمات پس از فروش
  5. ارزیابی مشتریان قبلی
  6. نحوه تامین قطعات مصرفی مواد اولیه و کالاهای پیش ساخته
  7. ظرفیت تولید سازمان، اطلاعات و و قابلیت ها (توان فنی، برنامه ریزی، کنترل، مطالعه و طراحی)

نهایت امتیازی 100 می باشد و حداقل امتیاز نیز جهت تایید صلاحیت 60 می باشد.

در خصوص آیتم یا ردیف 3 که مربوط به رعایت استانداردهای تولیدی می باشد امتیازی در نظر گرفته نشده است بطوریکه نبود شرایط آن از جمله وجود مدرک و سند برنامه کنترل کیفیت QC براساس فرمت شرکت توانیر به رد پیمانکار یا تولید کننده توسط بازرس خواهد شد.

بررسی سایر پارامترهای صلاحیت شرکت های تولیدی و پیمانکاری توانیر 

ردیف 4 – نظام کیفیت و تضمین محصول و خدمات پس از فروش

این ردیف که دارای 18 امتیاز از 100 امتیاز کلی می باشد شامل موارد ذیل است:

  • استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO و سایر گواهینامه های کیفیت
  • دارا بودن دفترچه محاسبات برای محصول مورد نظر
  • دارا بودن روش اجرایی، دستورالعمل های بسته بندی و حمل و نقل و استقرار آن، وجود Packing list
  • دارا بودن دستورالعمل بهره برداری، سرویس و نگهداری
  • دارا بودن سیستم تضمین محصولات (گارانتی)
  • نحوه خدمات پس از فروش (وارانتی)

نقش گواهینامه ایزو 9001 در ارزیابی پارامترهای صلاحیت شرکت های تولیدی و پیمانکاری توانیر

در توضیح و توصیف این بخش از پارامترهای ارزیابی صلاحیت، توجه خاص به استقرار و پیاده سازی دقیق سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ایزو 9001 و ایزوهای 10002 و 10004 شده است.

در واقع مهمترین استاندارد سری ایزو در این بخش ایزو 9001 می باشد که جزء محبوب ترین و کارآمد ترین استاندارد های سری ایزو می باشد و کارفرمایان تاکید خاص بر این استاندارد دارند، سیستم مدیریت کیفیتی که تمامی بخش های یک کارخانه تولیدی را در بر می گیرد و حداقل الزامات را جهت استقرار نظام تضمین کیفیت و در کنار آن کنترل کیفیت بیان می کند.

جایی که به استراتژی سازمانی، بررسی تهدید ها و فرصت های یک شرکت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت زیر ساخت، مدیریت کنترل و تضمین کیفیت، کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری، قابلیت ردیابی و شناسایی و … تاکید دارد.

در ضمن توجه داشته باشید در این مرحله فقط ارایه گواهینامه ایزو مهم نیست! بلکه پیاده سازی درست و وجود سوابق جهت بررسی ممیزین و بازرسی مهم تر است!

همچنین ارایه گواهینامه معتبر بسیار ضروری می باشد بطوریکه براساس بند پ از ماده 6 آیین نامه اجرایی بند الف ماده 26 قانون برگزاری مناقصات اگر ثابت شود که متقاضیان ارزیابی صلاحیت از مدارك جعلی یا اطلاعات خلاف واقع، تهدید، تطمیع، رشوه و نظایر آن استفاده کرده اند علاوه بر مجازاتهای قتانونی به مدت دو سال از ارزیابی صلاحیت محروم میشوند و نیز از لیست های اعلام شده قبلی حذف می گردند.

از کدام مراجع و مراکز گواهینامه ایزو 9001، 10002 و 10004 دریافت نماییم؟

به منظور دریافت استعلام قیمت گواهینامه ایزو 9001 بایستی بدانید از کدام مراکز گواهینامه ایزو دریافت می کنید و اعتبار آن مراکز از چه نهاد های بین المللی است در اینجا اشاره می کنیم تنها مرجع اصلي و رسمي ثبت و صدور گواهينامه هاي ايزو براساس تاکيد و توصيه سازمان جهاني استاندارد (ايزو) که در وب سايت آن (https://www.iso.org/certification.html) صراحتا اشاره شده است اعضاء زير گروه مرجع اعتباردهي IAF مي باشد لذا صدور و دریافت این مدل گواهینامه ها بسیار معتبر می باشد و بقیه مراکز یا اعتباری ندارد و یا بسیار بسیار کم می باشد.

نقش گواهینامه ایزو 10002 در ارزیابی پارامترهای صلاحیت شرکت های تولیدی و پیمانکاری توانیر

در معیار ارزیابی، وقتی موضوع گارانتی و وارانتی مطرح می گردد که در واقع استقرار سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان و یا همان استاندارد ایزو 10002 است.

در این استاندارد، دریافت، ثبت، رسیدگی و پیگیری شکایت مشتریان توصیه می گردد و دریافت شکایت تا مرحله رفع آن و بررسی و حذف علل ریشه ای تاکید می گردد.

کسب اطلاعات بیشتر ایزو 10002

نقش گواهینامه ایزو 10004 در ارزیابی پارامترهای صلاحیت شرکت های تولیدی و پیمانکاری توانیر

در ردیف 5 (ارزیابی مشتریان قبلی) ردپای استاندارد و راهنمای ایزو 10004 دیده می شود استاندارد سری ایزویی که به رضایت مشتری و درصد رضایت مندی می پردازد.

در واقع تهیه چک لیست های رضایت سنجی و ارایه آن به مشتریان و کارفرمایان قبلی بسیار مهم است و در حالت کلی مقدار عددی قیمت، کیفیت و تحویل به موقع مورد سنجش قرار می گیرد. در برخی از موارد وجود تقدیرنامه ها نیز بی تاثیر نمی باشد اما هدف ایزو 10004 و در کنار آن ایزو 9001 مقدار عددی و کمیت رضایت مندی کارفرمایان و مشتریان قبلی می باشد. برخی شرکت های تولیدی و پیمانکاران در حین اجرای کار و پس از اتمام کار سوابق این فرم را جمع آوری می کنند.

کسب اطلاعات بیشتر ایزو 10004

چک لیست صلاحیت پیمانکار تابلو برق

هزینه استقرار و دریافت گواهینامه ایزو جهت ارزیابی صلاحیت چقدر است؟

قبل از ممیزی و دریافت گواهینامه ایزو که جزء ای از مدارک جهت ارایه به بازرس شرکت توانیر می باشد. بایستی یکسری روش اجرایی، آیین نامه، طرح های کنترلی و دستورالعمل و … تهیه و تدوین گردد برای این منظور توصیه می گردد شرکت های تولید کننده و پیمانکار از مشاوره ذیصلاح در حوزه سیستم های مدیریتی استفاده نمایند و پس از استقرار و پیاده سازی کامل از شرکت های صدور گواهینامه CB جهت ممیزی دعوت به عمل آید که نیازمند انتخاب و قرارداد طرفین می باشد.

هزینه های مشاوره، آموزش و ثبت و صدور گواهینامه های سری ایزو بصورت جداگانه و براساس تعداد روز حضور مشاوره جهت استقرار و نفر روز ممیزی جهت ثبت و صدور گواهینامه می باشد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص قیمت های گواهینامه ایزو تولید کننده تابلو برق خواهشمند است لینک را کلیک نمایید.

مشاوره استاندارد و گواهینامه های ایزو 9001، 10002 و 10004 جهت ارزیابی پارامترهای صلاحیت شرکت های تولیدی و پیمانکاری توانیر (برق)

گروه مدیریتی جلالی (اینسپکت ایران) با سال ها تجربه در زمینه استانداردهای مدیریتی آمادگی خود را جهت مشاوره به منظور دریافت گواهینامه ایزو تولید کننده تابلو برق اعلام میدارد خواهشمند است با شماره های 02177611056 و 09102157571 تماس حاصل نمایید.