اخذ گواهینامه ایزو فوری

گواهینامه ایزو فوری سوالی است که صاحبان شرکت ها و پیمانکاران از ما می پرسند و در بسیاری از مقالات این مورد را توضیح داده ایم و اینجا مجدد این موضوع را بررسی خواهیم کرد که اخذ گواهینامه ایزو فوری نداریم! چون با قوانین استانداردهای سازمان جهانی استاندارد (ایزو) و استاندارد ایزو 17021 که مختص شرکت های صدور گواهینامه ایزو (CB ها) است، همخوانی ندارد!

خواهشمند است در ادامه همراه ما باشید تا به سوالات احتمالی شما پاسخ دهیم:

ایزو فوری و ارزان

فرایند صدور گواهینامه ایزو چگونه است؟

چرا بایستی گواهینامه ایزو فوری را اخذ نماییم؟

از کجا گواهینامه ایزو اخذ کنیم؟

پیش‌نیازهای مهم برای اخذ فوری ایزو چیست؟

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

آیا گواهینامه ایزو فوری را می توان صادر کرد؟

هزینه دریافت گواهینامه ایزو چقدر است؟

فرایند صدور گواهینامه ایزو چگونه است؟

اول بایستی تعریف کنیم گواهینامه ایزو چیست؟ ایزو استاندارد های مرتبط با سازمان جهانی استاندارد هستند که ما بصورت مخفف به آن ISO می گوییم پس سازمانی وجود دارد که از تمامی کشورهای دنیا اعضاء در کمیته های فنی خود دارد و فعالیتش تهیه و تدوین استاندارد ها در تمامی صنایع و حوزه های کاری می باشد از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت خودروسازی، تجهیزات پزشکی، انفورماتیک، آزمایشگاههای پزشکی گرفته تا صنایع غذایی و سایر موارد می باشد و آدرس وب سایت آن www.iso.org  است و مقرر آن در ژنو سوییس می باشد.

وب سایت ایزو

و آیا اینکه سازمان جهانی استاندارد فرآیند صدور گواهینامه ایزو را انجام می دهد یا خیر؟

بایستی اعلام کنیم خیر این کار توسط شرکت های صدور گواهینامه ایزو که ما به اختصار CB می گوییم صورت می گیرد که سازمان جهانی ایزو صراحتا این موضوع را توصیه کرده که شما مشتری عزیز اگر قصد انتخاب شرکت صدور گواهینامه ایزو را دارید به وب سایت www.IAF.nu مراجعه نمایید و از این طریق پیگیر باشید .

 

که البته ما در گروه مدیریتی جلالی شما عزیزان را راهنمایی خواهیم کرد.

وب سایت IAF

چرا بایستی گواهینامه ایزو فوری را اخذ نماییم؟!

ما می دانیم که شما مشتری و پیمانکار محترم برای اینکه در یک مناقصه ای شرکت کنید نیاز دارید گواهینامه ایزو رو همراه با مدارکی که در پاکات الف، ب، ج می گذارید قرار دهید تا واحد مناقصات کارفرما آن را بررسی نماید و با کسب نمره داشتن گواهینامه ایزو نمره نهایی خود را بالا ببرید. همچنین اگر قصد صادرات و دریافت کد IR دارید به برخی از موضوعات مرتبط با ایزو مانند گواهینامه HACCP یا گواهینامه GMP نیاز دارید.

برخی از کارفرمایان برای مناقصات خود گواهینامه ای ذیل را می خواهند:

گواهینامه ISO 9001 (سیستم مدیریت کیفیت – تضمین کیفیت)

گواهینامه ISO 14001 (سیستم مدیریت زیست محیطی)

گواهینامه ISO 45001  (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت)

گواهینامه HSE-MS (سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست)

گواهینامه ISO 27001 (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)

گواهینامه HACCP (گواهینامه سلامت غذا)

مورد آخر معمولا سازمان دامپزشکی از تولیدکنندگان محصولات گوشتی به منظور ارایه کد IR جهت صادرات می خواهد.

از کجا گواهینامه ایزو فوری با استعلام اخذ کنیم؟

آن طور که تجربه و اطلاعات ما می گوید در کشور ما 3 مدل گواهینامه ایزو در حال ثبت و صدور می باشد که البته این را هم بایستی بگوییم مدارک ایزو همانند مدارک دانشگاهی دارای اعتبارات مختلف می باشند و نمی توان برخی از دانشگاهها را از نظر کیفیت و اعتبار جهانی با هم مقایسه کنیم صرف اینکه فقط مدرک دانشگاهی داریم.

در حالت اول

گواهینامه های ایزو یا معتبر و با تاکید بر توصیه سازمان جهانی استاندارد هستند یعنی اینکه مرجع بالا دستی آنها مجمع اعتبار بخشی IAF می باشد که وب سایت آن را در بالا اشاره کردیم و یا اینکه

در حالت دوم

خیلی ساده تر بیان کنیم که از یکسری به اصطلاح انجمن مانند ASCB 

در حالت سوم

متاسفانه از عدم آگاهی مشتری سو استفاده می شود و گواهینامه جعلی و بدون پشتوانه صادر می شود که در برخی از موارد حتی تشخیص آن برای مجموعه ما که سال ها در این امر فعالیت می کند سخت است چه برسد به مشتری نهایی بطوریکه آن شرکت صدور گواهینامه وب سایت دارد و محلی برای درج و استعلام و رجیستر کردن گواهینامه نیز وجود دارد!!

حال خود این شرکت از کجا اعتبار دارد واقعا معلوم نیست و این وب سایت در کدام کشور بالا آمده با یک نگاه اولیه معلوم نمی شود 

پس صرف داشتن یک وب سایت و ارسال کد رجیستر نشان از گواهینامه اصل و معتبر نیست! خواهشا اعتماد نکنید!

گواهینامه های سه روز و فوری یعنی فرایند ثبت و صدور گواهینامه براساس استاندارد ایزو 17021 که سازمان جهانی استاندارد آن را تدوین کرده طی نشده است و مورد قبول نیست یعنی دریک کلام دستگاه پرینتر رنگی…

ثبت و صدور گواهینامه های ایزو بین یک الی سه ماه برای صدور وقت نیاز دارد. (پیاده سازی، استقرار و ممیزی)

پیش‌نیازهای مهم برای اخذ ایزو چیست؟

برای دریافت گواهینامه ایزو بایستی شرایط دریافت و اخذ گواهینامه ایزو را داشته باشید، پس از انتخاب نوع گواهینامه ایزو باید براساس الزامات آن استاندارد، قوانین را در شرکت و سازمان خود پیاده سازی کنید که معمولا یک پروسه یک الی سه ماهه براساس نوع استاندارد زمان میبرد.

بعد از آن درخواست به یک شرکت صدور گواهینامه CB جهت ممیزی و ارزیابی سیستم، که این ممیزی ها در دو بخش و مرحله صورت می گیرد.

پس از ممیزی در صورت وجود هر گونه عدم انطباقی گزارشی توسط ممیز تهیه و تنظیم می گردد و براساس آن اطلاعات و گزارش، گواهینامه ایزو ثبت و صدور می گردد.

در صورت وجود عدم انطباق یعنی بخشی از الزامات استاندارد رعایت نشده باشد، تیم ممیزی به مشتری فرصت رفع عدم انطباق می دهد که این فرصت براساس حجم و اهمیت عدم انطباق ها ممکن است از یک تا سه الی چهار هفته باشد که این باز به زمان ثبت و صدور گواهینامه اضافه می گردد.

چرا اخذ گواهینامه های ایزو مهم است؟

گواهینامه های ISO مرتبط با یک استاندارد جهانی و بین المللی هستند پس:

  • باعث شهرت یک سازمان می شوند
  • در برندینگ یک شرکت نقش ایفا می کنند
  • هزینه های دوباره کاری و ضایعات در صنایع تولیدی را پایین می آورند
  • باعث افزایش بهروری سازمانی می شوند
  • اسناد مورد نیاز در مناقصات هستند
  • منجر به اعتماد بیشتر مشتریان خود خواهند شد

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

مدارک قانونی هر شرکت (اساسنامه، جواز کسب، پروانه و …)

خط مشی، اهداف و برنامه ها، دستورالعمل ها، روش های اجرایی، آیین نامه ها و فرم های پر شده مرتبط با استاندارد

جمع آوری سوابق مورد نیاز جهت فرآیند ممیزی

از کجا خدمات گواهینامه ایزو دریافت کنیم؟

جهت دریافت گواهینامه های ایزو درستش این است که از شرکت های معتبر که در بالا به آن ذکر کردیم دریافت شود تا شما مشتری عزیز دام افراد سود جو نیفتید.

ما در دفتر نمایندگی اینسپکت ترکیه گواهینامه های ایزو را با اعتبار TURAK ترکیه و IAS آمریکا صادر می کنیم چون تاییدیه هر دو از مراکز را داریم و این مراکز جزء اعضا مجمع اعتبار دهی IAF براساس توصیه سازمان جهانی استاندارد یا همان ایزو است.

هزینه دریافت گواهینامه ایزو چقدر است؟

هزینه دریافت گواهینامه های ایزو به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد که از این میان می توان به نوع استاندارد و کسب و کار، تعداد نفرات، تعداد سایت کارگاهی، تعداد نفر روز ممیزی و … اشاره نمود و به منظور دریافت گواهینامه ایزو معتبر بدانید حدود رنج قیمتی بین 250 تا 700 دلار آمریکا برای شرکت ها با تعداد نفر کم می باشد و در خصوص تعداد نفرات بالا نیاز به بررسی بیشتر دارد.

خواهشمند است به منظور بررسی پارامترها در هزینه های ثبت و صدور گواهینامه ایزو معتبر لینک مرتبط با آن را مطالعه نمایید.

آیا گواهینامه ایزو فوری را می توان صادر کرد؟

در جواب بایستی بگوییم خیر … حال که پروسه زمانی صدور گواهینامه ایزو پس از فرآیند ممیزی ممکن است هفته ها بطول بیانجامد ما به عنوان یک پیمانکاری که میخواهیم در یک مناقصه شرکت بکنیم و به گواهینامه ایزو نیاز فوری داریم چکار کنیم؟!

گروه مدیریتی جلالی به عنوان تنها نماینده رسمی شرکت اینسپکت ترکیه آماده ارایه خدمات آموزشی و ثبت و صدور گواهینامه های سری ایزو می باشد لطفا با شماره های 02177611056 و 09102157571 تماس حاصل نمایید.