گواهینامه ایزو صادرات – استانداردهای ایزو مورد نیاز برای صادرات کالا چیست؟

از کجا گواهینامه ایزو صادرات بگیریم؟

مدت زمان دریافت گواهینامه ایزو برای صادرات چقدر است؟

شرایط دریافت و اخذ گواهینامه ایزو صادرات چیست؟

هزینه دریافت گواهینامه ایزو صادرات چقدر است؟

امتیاز دریافت گواهینامه ایزو برای صادرات چیست؟

چه گواهینامه های ایزیی برای صادرات نیاز است؟

گواهینامه ایزو فوری برای صادرات داریم؟

گواهینامه ایزو صادرات – همیشه تولیدکنندگان تمایل دارند کالای خود را به کشورهای همسایه از جمله عراق و دورتر مانند اتحادیه اروپا صادر نمایند تا از یک جهت ارز آوری برای مجموعه خود و کشور داشته باشند و هم دامنه فعالیت خود را گسترش دهند. این امر مستلزم این است که کالایی که تولید می کنند از نظر کیفیت در حد بسیار خوب و عالی باشد زیرا عدم کیفیت مناسب حتی در زمانیکه شرایط برای صادرات را دارند یا باعث برگشت کالاهایشان از گمرگ می شوند و یا اینکه پس از ارسال چند پارت از محموله خود و ایجاد نارضایتی مشتریان خارجی دیگر استقبالی از کالاهای آنها نمی شود.

این را بدانیم و در نظر بگیرم رقابت در کشورهای دیگر بیشتر و سخت تر است و رقبای سایر کشورها از مزیت های رقابتی خود استفاده می کنند و این مزیت رقابتی می تواند قیمت، کیفیت و تحویل به موقع باشد. این را هم بدانیم کالای خوب و با کیفیت همیشه مشتری خود را چه در داخل کشور و چه در خارج کشور دارد.

گواهینامه ایزو فوری صادرات

به منظور دریافت گواهینامه ایزو برای صادرات کالا با شماره های 02177611056 و 09102157571 تماس حاصل نمایید.

چه گواهینامه های ایزو برای صادرات کالا نیاز است؟

گواهینامه ایزو 9001 کیفیت برای صادرات کالا

وقتی صحبت از کیفیت می کنیم در واقع به موضوعاتی از جمله کنترل کیفیت، تضمین کیفیت و … اشاره داریم و وقتی صحبت از استاندارد و گواهینامه ایزو 9001 برای صادرات می کنیم در واقع یعنی اشاره به سیستم مدیریت کیفیتی داریم که پارامترهای کنترل کیفیت و تضمین کیفیت در آن نهفته است و این نشان تضمین کیفیت برای مشتریان قابل اعتماد می باشد.

پس گواهینامه ایزو 9001 جزء اولین و اصلی ترین گواهینامه های ایزویی است که ما پیشنهاد می دهیم در گام نخست آن را دریافت نمایید. این استاندارد و گواهینامه بین المللی جزء محبوترین استاندردهای دنیا می باشد و فرقی نمی کند شما در چه صنعتی فعالیت دارید و یا چه نوع کالایی را تولید می کنید.

البته ایزو 9001 یه استاندارد و الزام محصولی نیست! اما با توجه به اینکه بسیار شناخته شده در سراسر دنیا می باشد و هدف نهایی این استاندارد ارایه محصول با کیفیت به مشتری می باشد، دریافت گواهینامه آن جهت صادرات توصیه می گردد. (اطلاعات بیشتر در خصوص ایزو 9001 کلیک نمایید)

گواهینامه ایزو 14001 محیط زیست برای صادرات کالا

امروزه موضوع محیط زیست و چالش های آن یک موضوع جهانی است و دغدغه تمامی کشورهای دنیا می باشد بنابراین محصولی که تولید می شود و با تولید آن آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود دارای ارزش می باشد و این درک را تمامی کشورهای دنیا دارند. از بحث آلودگی آب، خاک و هوا گرفته تا سایر آلودگی ها اهمیت این موضوع پر رنگ است.

استاندارد و گواهینامه ایزو 14001 یک استاندارد مدیریتی برای شناسایی و ارزیابی جنبه های محیط زیست می باشد که هدف از استقرار و پیاده سازی آن کنترل و حذف پیامدهای ناشی از فعالیت هایی می باشد که به محیط زیست آسیب وارد می کند.

شرکت های تولیدی که قصد صادرات دارند با دریافت گواهینامه ایزو 14001 جهت صادرات نشان می دهند به این اصل مهم محیط زیست و حفظ ان پایبند هستند و قرار نیست محصولی تولید شود که فرآیند تولید آن باعث تخریب محیط زیست گردد. (اطلاعات بیشتر در خصوص ایزو 14001 کلیک نمایید)

گواهینامه ایزو 45001 ایمنی برای صادرات کالا

وقتی صحبت از استاندارد و گواهینامه ایزو 14001 برای محیط زیست می شود نا خودآگاه بحث استاندارد و گواهینامه ایزو 45001 در خصوص ایمنی و بهداشت نیز مطرح می شود و همیشه توصیه می گردد که به صورت یک سیستم مدیریت یکپارچه که به آن IMS هم می گوییم استاندارد ایزو 45001 ایمنی و بهداشت نیز در کنار ایزو 14001 پیاده سازی و اجرا و گواهینامه آن دریافت گردد.

قرار نیست محصولی که ما تولید می کنیم به کارکنان و پرسنل خطوط تولیدی و حتی ستادی ما آسیب وارد شود البته از یک نگاه انسان هم جزیی از محیط زیست محصوب می گردد.

هدف از استقرار استاندارد ایزو 45001 و در نهایت دریافت گواهینامه ایزو آن شناسایی خطرات در حوزه پیرامون کارکنان و پرسنل می باشد خطراتی که هم بصورت حاد و هم مزمن می تواند به کارکنان ما آسیب وارد کند شناسایی این خطرات و ارزیابی آنان که کدامیک آسیب های بیشتری وارد می کنند از الزامات این استاندارد بین المللی است که بتوانیم راههای مقابله با آنها را بدست آوریم و کنترل های پیشگیرانه ای داشته باشیم

وقتی ما گواهینامه ایزو 45001 ایمنی و بهداشت را دریافت میکنیم در حقیقت به این اصل محافظت از پرسنل پایبند هستیم و این نیز یک ارزش برای تمامی کشورهای دنیا می باشد. (اطلاعات بیشتر در خصوص ایزو 45001 کلیک نمایید)

گواهینامه ایزو 22000 ایمنی مواد غذایی برای صادرات کالا

سه گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 که در بالا برای صادرات کالا اشاره شد جنبه عمومی داشته و قابل پیاده سازی و دریافت برای تمامی شرکت ها و کارخانجات می باشد.

اما گواهینامه ایزو 22000 صادرات فقط برای آن دسته محصولاتی می باشد که جزو مواد غذایی مردم به حساب می آیند در واقع تولیدکنندگان در زنجیره مواد غذایی می توانند این گواهینامه را دریافت نمایند.

هدف از استقرار و پیاده سازی استاندارد ایزو 22000 برای صادرات توجه و تاکید بر ایمن و سالم بودن مواد غذایی میباشد بطوریکه در فرآیند تولید، نگهداری و انبارش محصول غذایی تمامی اصول بهداشتی رعایت شده است و محصول نهایی و صادارتی عاری از هرگونه آلودگی های شیمیایی، فیزیکی ، میکروبیولوژیکی می باشد و خیال مصرف کننده نهایی و کشور وارد کننده این گونه محصولات از بابت سلامتی راحت است. (اطلاعات بیشتر در خصوص ایزو 22000 کلیک نمایید)

گواهینامه HACCP سلامت مواد غذایی برای صادرات کالا

این استاندارد، قدیمی و بسیار شناخته شده در عرصه سلامت تولید مواد غذایی می باشد که در واقع بخش اصلی استاندارد و گواهینامه ایزو 22000 اشاره شده در فوق می باشد

استاندارد و گواهینامه haccp آنقدر معروف و شناخته شده می باشد که تولیدکنندگان محصولات گوشتی و کشتارگاهی برای اینکه بتوانند مجوز صادرات از ایران را بگیرند و مجاز به دریافت کد IR صادرات شوند بایستی این گواهینامه را دریافت نمایند.

هدف از این استاندارد نیز در 7 گام معروف خود تعیین نقاط کنترل بحرانی در پروسه تولید مواد غذایی می باشد. نقاط بحرانی ماند دما و فشار و … که انحراف از تلرانس تعریف شده آن باعث رشد باکتری های مضر برای محصولات خواهد شد و سلامت مصرف کننده را به خطر می اندازد.

محصول مواد غذایی که دارای لوگو سلامت غذا HACCP است اعتماد و اطمینان مصرف کننده در هر جای دنیا را جلب می نماید و او با خیال راحت از محصولات ما استفاده می کند. پس با دریافت گواهینامه haccp برای محصولات غذایی یک مزیت بزرگ رقابتی بدست آورده ایم. (اطلاعات بیشتر در خصوص HACCP کلیک نمایید)

گواهینامه و نشان CE اروپا جهت صادرات کالا

اگر قصد صادرات کالا و محصولات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا EEA رو دارید والبته سایر کشورهای دنیا، دریافت گواهینامه و نشان محصول اروپا بصورت CE نیز می تواند جزء برنامه شما صادر کننده عزیز باشد.

این نشان در واقع مطابقت کالای شما با استانداردهای مرتبط اتحادیه اروپا می باشد که بسته به دایرکتوری و کلاس محصول تولیدی شما متفاوت است به عنوان مثال کالا وتجهیزات پزشکی با مواد مصالح کاربردی در ساختمان

البته در حوزه مواد آرایشی، دارویی، شیمیایی و غذایی و همچنین قطعات خودرو گواهینامه و نشان CE اروپا صادر نمی گردد. (اطلاعات بیشتر در خصوص نشان CE اروپا کلیک نمایید)

 

شرایط دریافت و اخذ گواهینامه ایزو صادرات کالا چیست؟

شرایط دریافت گواهینامه ایزو صادرات چیست ؟ و اینکه از کجا این گواهینامه را تهیه نماییم سوالی است که در ذهن بسیاری از مخاطبان و صادر کننده های گرامی وجود دارد.

با توضیحاتی که در بالا ذکر شد و نوع محصولی که توسط صادر کننده کالا، تولید و یا انبارداری می شود، انتخاب نوع  گواهینامه ایزو برای صادرات آسان شد حال به منظور دریافت گواهینامه های ایزو بین المللی برای صادرات چه کارهایی باید انجام دهیم؟

ابتدا بایستی مجوزات داخلی کشور ایران را داشته باشیم از پروانه تاسیس و بهره برداری برای محصولات گرفته تا استاندارد ملی اجباری مورد نیاز کالای ما در داخل کشور (پس در گام اول دارا بودن مجوزات از مراکز ذیصلاح داخلی می باشد)

و در مرحله و گام بعدی استقرار و پیاده سازی استانداردهای انتخاب شده در محل تولید کننده و کارخانه می باشد و در آخر اجرای فرآیند ارزیابی و ممیزی توسط شرکت های صدور گواهینامه ایزو معتبر جهانی که مجدد تاکید می کنیم شرکت صدور گواهینامه ایزو معتبر که دارای دفاتر نمایندگی رسمی در داخل ایران می باشند، است که به اصطلاح  به آنها CB می گویند.شرایط دریافت گواهینامه برای صادرات

گواهینامه ایزو صادرات برای شرکت های بازرگانی

در برخی از موارد صادر کننده کالا فعالیتی تولیدی انجام نمی دهد و فعالیت او محدود به حوزه بازرگانی و در حد انبارداری می باشد که این قضیه نیز مشکلی برای ثبت و صدور گواهینامه ایزو صادرات ایجاد نمی کند.

مراجع و مراکز صدور گواهینامه ایزو برای صادرات کالا کجاست؟

به جمله ذیل دقت کنید و برای صحت نوشته می توانید از لینک آن استفاده نمایید:

تنها مرجع اصلي و رسمي ثبت و صدور گواهينامه هاي ايزو براساس تاکيد و توصيه سازمان جهاني استاندارد (ايزو) که در وب سايت آن (https://www.iso.org/certification.htmlصراحتا به آن اشاره شده است اعضاء زير گروه مرجع اعتباردهي IAF مي باشد لذا صدور و دریافت این مدل گواهینامه ها بسیار معتبر می باشد و بقیه مراکز یا اعتباری ندارد و یا بسیار بسیار کم می باشند.

پس دقت نمایید!!! از این مراکز می توان به TURKAK  ترکیه، IAS آمریکا و NACI ایران نام برد که البته تعداد آنها بیشتر از این موارد می باشد. حال آیا این مراکز بطور مستقیم گواهینامه می دهند باید بگویم خیر … به این مراکز اصطلاحا AB می گویند ولی ما بایستی از شرکت های صدور گواهینامه ای که به اصطلاح به آنها CB می گویند و زیر نظر AB ها فعالیت می کنند گواهینامه ایزو دریافت نماییم مانند شرکت صدور گواهینامه اینسپکت ترکیه INSPECT که هم دارای اعتبار از مرجع ترکیه ای است و هم آمریکایی و داخل ایران نیز دفتر نمایندگی رسمی دارد.

به منظور دریافت گواهینامه ایزو برای صادرات کالا با شماره های 02177611056 و 09102157571 تماس حاصل نمایید.

مدت زمان دریافت گواهینامه ایزو برای صادرات کالا چقدر است؟

حداقل زمان دریافت گواهینامه های سری ایزو چقدر است و یا ما گواهینامه ایزو فوری داریم یا خیر؟ جز سوالات اکثر مشتریان عزیز ما می باشد که به این سوال پاسخ خواهیم داد

اگر شما قصد دارید از شرکت های معتبر صدور گواهینامه ایزو یا همان CB براساس توصیه سازمان جهانی ایزو از زیر گروه های سازمان IAF گواهینامه دریافت نمایید بایستی بدانید این مدل شرکت ها قوانین سازمان ایزو و مجمع اعتباردهی جهانی یا همان IAF را رعایت می کنند.

 و براساس همان قوانین فرآیندهای ممیزی خطوط تولید و نگهداری کالا را انجام می دهند، گزارشات کاملی ثبت می نمایند و موارد عدم انطباق احتمالی را نیز اعلام می کنند بطوریکه پس از این مراحل اقدام به ثبت و صدور گواهینامه ایزو می کنند.

فرآیندهای اشاره شده در فوق بین یک الی سه ماه زمان نیز دارد که بر حسب نوع شرکت صدور گواهینامه و قوانین داخلی خودشان متفاوت است. پس ما گواهینامه ایزو فوری معتبر نداریم!

اگر قرار است با خیال راحت محصولات خود را به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و سایر کشورهای عربی مانند قطر، امارات و … صادر نمایید و در گمرگ ها به مشکل نخورید بایستی از شرکت های CB معتبر گواهینامه ایزو دریافت نمایید. با حضور شرکت های بازرسی کالا در گمرگ کشورهای همسایه این کار نیز سخت خواهد شد.

هزینه دریافت گواهینامه ایزو صادرات کالا چقدر است؟

هزینه اعلامی از سوی شرکت های صدور گواهینامه ایزو یا همان CB های معتبر بسته به عوامل اشاره شده در ذیل متفاوت می باشد:

  • نوع استاندارد و گواهینامه ایزو انتخابی
  • تعداد نفرات و پرسنل در گیر در فرآیند تولید و تعداد سایت های کارگاهی
  • تعداد نفر روز ممیزی از سوی شرکت صدور گواهینامه ایزو CB
  • اعتبار و برند شرکت صدور گواهینامه ایزو در ایران و سایر کشورهای دنیا

معمولا هزینه هر گواهینامه ایزو بین 250 الی 600 دلار آمریکا خواهد بود که هزینه با توجه به شرکت صدور گواهینامه و پارامترهای موثر در بالا متفاوت می باشد (برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر لطفا کلیک نمایید)

هزینه دریافت گواهینامه ایزو صادرات کالا

مشاوره گواهینامه ایزو صادرات کالا

گروه مدیریتی جلالی (نماینده رسمی اینسپکت ترکیه در ایران) آمادگی خود را جهت ارایه خدمات آموزش، ثبت و صدور گواهینامه ایزو جهت صادرات اعلام می نماید. شرکت صدور گواهینامه اینسپکت ترکیه دارای تاییدیه از نهاد استاندارد TURKAK ترکیه و IAS آمریکا می باشد و این نهادها زیر نظر مجمع اعتباردهی IAF براساس توصیه سازمان جهانی استاندارد یا همان ایزو هستند.

 خواهشمند است برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 02177611056 و 09102157571 تماس حاصل نمایید. خوشحال خواهیم شد پاسخگوی شما صادر کننده گرامی باشیم.

با توجه به سیستم هوشمند گوگل در سرچ کلمات و منبع تولیدی آن خواهشمند است کپی برداری نکنید!!