گواهینامه ایزو معتبر را از دفاتر نمایندگی رسمی در ایران دریافت کنید

گواهینامه ایزو معتبر – ما در این مقاله خواهیم گفت:

گواهینامه ایزو مورد تایید مرجع IAF چیست؟

بررسی اصالت گواهینامه ایزو معتبر و ردیابی گواهینامه ایزو چگونه است؟

تشخیص گواهینامه ایزو معتبر چگونه است؟

دریافت گواهینامه ایزو معتبر برای شرکت ها به چه صورت است؟

آیا گواهینامه ایزو معتبر ایزو فوری داریم!؟

هزینه اخذ و دریافت گواهینامه ایزو معتبر چقدر است؟

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گوهینامه ایزو معتبر چیست؟

اخذ گواهینامه ایزو معتبر

در ابتدا و شروع بحث اخذ گواهینامه ایزو معتبر با این جمله شروع می کنیم:

تنها مرجع اصلي و رسمي ثبت و صدور گواهينامه هاي ايزو براساس تاکيد و توصيه سازمان جهاني استاندارد (ايزو) که در وب سايت آن https://www.iso.org/certification.html صراحتا اشاره شده است اعضاء زير گروه مرجع اعتباردهي IAF مي باشد لذا صدور و دریافت این مدل گواهینامه ها بسیار معتبر می باشد و بقیه مراکز یا اعتباری ندارد و یا بسیار بسیار کم می باشد.

مطلب فوق که جهت صحت آن می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید بسیار معتبر و قابل استناد می باشد. حال برای اینکه به شفاف سازی آن بپردازیم توضیحاتی را در ادامه خواهیم داد.

گواهینامه IAF چیست؟ و آشنایی با مرجع اعتباردهی IAF

در ابتدا لینک را باز می کنیم که با صفحه ذیل روبرو خواهیم شد

انتخاب شرکت صدور گواهینامه ایزو

که در خصوص نحوه انتخاب شرکت صدور گواهینامه صحبت می کند و ما با نام سازمان  International Accreditation Forum یا بصورت مخفف IAF مواجه می شویم یعنی مجمع اعتباردهی بین المللی و از ما می خواهد به وب سایت مرتبط با آن مراجعه کنیم و شرکت صدور گواهینامه ایزو معتبر که به آن Certification Body می گویند را انتخاب نماییم.

با لینک بر روی سازمان International Accreditation Forum با صفحه ذیل روبرو می شویم

IAF

در این صفحه فعلا اشاره به 1359 شرکت صدور گواهینامه شده است این عدد تعداد شرکت های صدور گواهینامه برای تمامی کشورهای عضو می باشد و در حقیقت انتخاب ما برای دریافت گواهینامه های ایزو معتبر را نشان می دهد. (این عدد در نوسان می باشد بطوریکه برخی شرکت های صدور گواهینامه اضافه و برخی دیگر ممکن است حذف شوند)

مثلا اگر ما بخواهیم تعداد شرکت های صدور گواهینامه کشور همسایه ترکیه را در خصوص استاندارد ایزو 9001 ببینیم در حال حاضر 60 شرکت معرفی و تایید می گردند که می توانیم از خدمات آنها استفاده کنیم.

این بخش نشان می دهد یک شرکت صدور گواهینامه معتبر ایزو یا CB از چه مراکز بالادستی دارای تاییدیه می باشند. این مراکز بالا دستی را اصطلاحا AB یا مرجع اعتباردهی می گویند این AB ها در واقع سازمان استاندارد هر کشور عضو شده می باشند. (مثلا در ایران NACI است)

حال به این سوال پاسخ دهیم آیا هر شرکت صدور گواهینامه ایزو معتبر بایستی از زیر گروه یک AB یا Accreditation Body تاییدیه بگیرد؟

مثلا شرکت صدور گواهینامه معتبر اینسپکت کشور ترکیه که در ایران نماینده رسمی دارد فقط از AB یا مرجع بالادستی TURKAK ترکیه می تواند تاییدیه و مجوز کار بگیرد؟ جواب این سوال خیر است.

هر شرکت صدور گواهینامه ایزو در گام اول از کشور خود باید تاییدیه فعالیت بگیرد و در ادامه نیز می تواند از AB های سایر کشورها نیز تاییدیه بگیرد. همین شرکت صدور گواهینامه اینسپکت ترکیه علاوه بر TURKAK ترکیه از IAS آمریکا نیز دارای تاییدیه می باشد به عکس ذیل دقت کنید. (TURKAK ترکیه و IAS آمریکا در واقع همان AB ها هستند که مورد تایید و عضو رسمی از مجمع اعتباردهی IAF می باشند.)

TURKAK ترکیه

پس با راهنمایی و توصیه ای که سازمان جهانی استاندارد – ایزو – در وب سایت رسمی خود کرده است به راحتی می توانیم گواهینامه ایزو معتبر بگیریم و دچار سردرگمی نشویم!!

در شکل ذیل می توانیم ترتیب کار و مراحل را ببنیم که در بالا سازمان جهانی استاندارد (ISO) وجود دارد و در گام بعدی مجمع اعتباردهی IAF و در ادامه مرجع اعتباردهی AB و در نهایت شرکت های صدور گواهینامه ایزو CB

ردیابی اصالت گواهینامه ایزو

بررسی اصالت گواهینامه ایزو معتبر و ردیابی گواهینامه ایزو چگونه است؟

حال تا اینجا اگر ما نمی دانستیم که گواهینامه ای که دریافت کرده ایم و قبلا بررسی در این خصوص صورت ندادیم معتبر است یا خیر!؟ می توانیم مراحل فوق را از پایین به بالا بررسی کنیم تا نهایت به سازمان جهانی استاندارد ایزو متصل شویم.

نام شرکت صدو گواهینامه ایزو را که می دانیم چون برگه گواهینامه داریم باید ببینیم و بپرسیم که این شرکت صدور گواهینامه تاییدیه کدام زیر گروه IAF را دارد یعنی زیر نظر کدام AB کار می کند و این AB عضوی از IAF می باشد یا خیر!

این کارعلاوه بر بررسی کد ریجستر درج شده بر روی گواهینامه ها می باشد و بسیار مهم تر می باشد. پس بررسی کد رجیستر در یک وب سایت نشانه اعتبار گواهینامه های ایزو معتبر نمی باشد!

شاید در تبلیغات ها دیده باشید گواهینامه ایزو با کد رجیستری!! بله گواهینامه ایزو معتبر باید کد رجیستری دادشته باشد که در واقع تاییدیه و گام اول است که شرکت صدور گواهینامه CB ثبت و صدور آن را تایید می کند اما آیا این شرکت صدور گواهینامه CB خود دارای تاییدیه و اعتبار است نیز سیار بسیار مهم است.

مشاهده شده است یک وب سایت فیک و جعلی در ایران و یا خارج از کشور به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها به غیر فارسی طراحی می گردد که حتی شماره تلفن و تماس ندارد و قسمتی در وب سایت وجود دارد که با وارد کردن کد رجیستری تاییدیه گواهینامه می دهد و مشتری خیال می کند که گواهینامه معتبر دریافت کرده است!

تشخیص گواهینامه ایزو معتبر چگونه است؟

یک گواهینامه ایزو از بخش هایی از جمله نام و لوگو شرکت صدور گواهینامه ایزو، نام و در برخی موارد لوگو مشتری، درج شماره استاندارد و سال آن، آدرس مشتری، دامنه کاری و فعالیت مشتری، تاریخ ثبت و صدور اولیه، تاریخ ممیزی مراقبتی و سالیانه، تاریخ انقضاء و کد رجیستری و راههای استعلام گواهینامه ایزو می باشد و اشاره های به نام و لوگو AB و IAF که شرکت صدور گواهینامه ایزو معتبر از آنها تاییدیه دارد.

قرار دادن لوگو سازمان جهانی استاندارد ایزو غیر قانونی بوده و بایستی به آن شک کرد! چون فعالیت سازمان جهانی استاندارد یا ایزو ثبت و صدور گواهینامه ایزو نیست! این کار به سایر مراجع که در بالا توضیح داده ایم و CB ها واگذار شده است.

دریافت گواهینامه ایزو معتبر برای شرکت

اگر قصد دریافت گواهینامه ایزو معتبر برای شرکت خود را دارید حال هدفتان جهت بهروری در کار، تبلیغات، شرکت در مناقصه، صادرات و هر علت دیگری می باشد. باید ببیند چه نوع استاندارد و گواهینامه ای به کار شما می آید البته که دریافت گواهینامه عمومی و بین المللی ایزو 9001 که جزء محبوب ترین استاندارد های روز دنیا می باشد برای تمامی شرکت ها در هر حوزه فعالیت پیشنهاد می گردد که در گام نخست آن را دریافت نمایید. الزامات هر استاندارد سری ایزو را سازمان جهانی استاندارد ISO مشخص کرده است که با مطالعه آن و استفاده از یک مشاور ایزو می توانید در شرکت خود پیاده سازی نمایید و در نهایت گواهینامه ایزو آن را دریافت نمایید.

گواهینامه ایزو معتبر ایزو فوری داریم!؟

این سوال برخی از مخاطبان و مشتریان گرامی می باشد، که باید توجه شما را به این توضیحات جلب کنیم:

گواهینامه ایزو معتبری که CB های زیر نظر AB های عضو IAF می دهند دارای قوانینی جهت اجرا و نحوه ثبت و صدور گواهینامه هستند. یعنی خود این CB ها براساس استادارد ایزو شماره 17021 فعالیت می کند و سلسله مراتب کاری آنها مشخص می باشد.

فرآیند ثبت و صدور گواهینامه ایزو معتبر زمانبر است زیرا فرآیند ممیزی، ارسال گزارش و بررسی گزارش، دریافت موارد رفع عدم انطباق های احتمالی و … دارد و این فرآیند چند روزه امکان پذیر نیست ما فعلا کاری به زمان مشاوره و استقرار و پیاده سازی استاندارد ایزو در شرکت ها نداریم و فعلا فقط صحبت از فرآیند ممیزی و ثبت و صدور گواهینامه ایزو می کنیم.

اگر در تبلیغاتی دیده شد گواهینامه ایزو فوری، سه روزه و غیره شک کنید. این را هم بگوییم اگر نیاز فوری گواهینامه ایزو معتبر در مناقصات دارید راهکار قانونی دارد! که بهتر است با این گروه مدیریتی به عنوان نماینده رسمی ثبت و صدور گواهینامه ایزو تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد. اما گواهینامه فیک، جعلی، ارزان قیمت نگیرد!

هر ارزانی بی حکمت نیست!!!

هزینه گواهینامه ایزو معتبر چقدر است؟

هزینه دریافت گواهینامه ایزو معتبر به عواملی از جمله تعداد سایت کارگاهی مشتری، نوع استاندارد و گواهینامه ایزو، تعداد روز و نفرات ساعت ممیزی، و سایر عوامل دیگر بستگی دارد که برای این منظور به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید و اطلاعات و رنج قیمتی دریافت نمایید.

گواهینامه ایزو معتبر برای رتبه پیمانکاری

بسیاری از پیمانکاران از جمله پیمانکاران عمرانی برای افزایش رتبه و گرید خود نیازمند گواهینامه های ایزو هستند گواهینامه هایی از جمله ایزو 9001 با موضوعیت کیفیت، ایزو 14001 با موضوعیت محیط زیست، گواهینامه ایزو 45001 با نگاه ایمنی و بهداشت که برای این کار با ما در این گروه مدیریتی و نماینده رسمی یکی از شرکت صدور گواهینامه ایزو در ایران (اینسپکت ترکیه) تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گوهینامه ایزو معتبر شرکتی

شاید از خوتان بپرسید برای دریافت گواهینامه های ایزو براساس قوانین مجمع اعتباردهی IAF به چه مدارکی نیاز داریم؟

  • دارا بودن مدارک و اطلاعات شرکتی و قانونی در ایران (اساسنامه، پروانه تاسیس و بهره برداری اگر تولیدی هستید، نشان استادارد کالا در صورت اجباری بودن، سیب سلامت در خصوص تولید مواد غذایی، عضویت ها، مجوزها و ….)
  • پیاده سازی استاندارد سری ایزو مرتبط به عنوان مثال ایزو 9001
  • انجام ممیزی داخلی و جمع آوری سوابق مورد نیاز براساس استاندارد ایزو درخواستی

اخذ گواهینامه ایزو معتبر 9001

استاندارد و گواهینامه ایزو 9001 با نگاه و محوریت سیستم مدیریت کیفیت محصولات و خدمات می باشد و همانطور که در بالا به آن اشاره شده این استاندارد سری ایزو از معروفترین و محبوب ترین استاندارد روز دنیا می باشد و فرقی نمی کند کسب و کار شما در چه حوزه ای باشد با انجام فرآیند ممیزی می توانید گواهینامه آن را دریافت نمایید.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر 14001

گواهینامه ایزو 14001 مرتبط با سیستم مدیریت محیط زیست می باشد و شرکت ها با دریافت گواهینامه ایزو آن می توانند به خود و جامعه نشان دهند که مراقب محیط زیست هستند و کسب و کار آنها به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند ما در این گروه مدیریتی مفتخر هستیم که این گواهینامه ایزو را به مجموعه شما اعطاء نماییم

اخذ گواهینامه ایزو معتبر 45001

استاندارد و گواهینامه ایزو 45001 در واقع موضوع رعایت ایمنی و بهداشت کار در محیط کاری برای پرسنل و کارکنان دارد. یعنی با دریافت گواهینامه ایزو آن قصد داریم نشان دهیم که این اصول و الزامات را در سازمان خود رعایت می کنیم و پرسنل شاغل در محیط کار آسیبی نخواهند دید!

گواهینامه ایزو معتبر چند سال اعتبار دارد؟

گواهینامه ایزو سه سال اعتبار دارد اما ذکر این نکته ضروریست به شرطی که مشتری و دریافت کننده گواهینامه ایزو، بازدیدها و ممیزی های مراقبتی سالیانه خود را با موفقیت گذرانده باشد. این بدان معنی است که ما برای دریافت و تمدید سالیانه یک گواهینامه سه ساله ایزو، یک بار ممیزی اصلی و دو بار ممیزی مراقبتی سالیانه خواهیم داشت.

مشاور گواهینامه ایزو معتبر

ما در گروه مدیریتی جلالی به عنوان یک نماینده رسمی از شرکت های صدور گواهینامه در ایران (اینسپکت ترکیه) آماده هستیم که فرآیند ممیزی، ثبت و صدور گواهینامه های ایزو شرکت و سازمان شما را با اعتبار TURKAK ترکیه و IAS آمریکا انجام دهیم. برای این منظور خوشحال خواهیم شد با شماره های 02177611056 و 09012157571 با ما در تماس باشید.