ايزو در مراکز تهيه غذا، رستوران، کافي شاپ ها، قنادي و هتل ها

نقش استاندارد هاي بين المللي در حوزه فروشندگان و توزيع کنندگان مواد غذايي بسيار پررنگ بوده و در حال حاضر در ايران روند رو به رشدي را داشته است بطوريکه بسياري از قنادي ها، رستوران ها و حتي فروشندگان مواد پروتئيني (قصابي) نيز داراي گواهينامه بين المللي ايزو شده اند. سوابق مميزي ها نشان مي دهد که استاندارد ISO 9001 به عنوان سيستم مديريت کيفيت و SFBB به عنوان غذاي سالم تر و کسب و کار بهتر نقش بيشتري را داشته است. البته ديگر استاندارد ها از جمله ISO 22000 مديريت ايمني مواد غذايي، حلال و HACCP به عنوان استاندارد سلامت غذا نيز مشاهده شده است.

استاندارد و گواهینامه های ایزو مرتبط با مراکز تهیه غذا، رستوران، کافی شاپ و قنادی ها

استانداردهای اشاره شده در ذیل تنها بخشی از سیستم های مدیریتی قابل پیاده سازی در این گونه مراکز هستند بطوریکه صاحبان این مشاغل می تواند سایر سیستم های مدیریتی ایزو از جمله ISO 45001 که سیستم مدیریت ایمنی در محیط کار می باشد و یا ISO 14001 که سیستم مدیریت زیست محیطی می باشد را استقرار، پیاده سازی و سپس برای دریافت گواهینامه های بین المللی آن اقدام نمایند. همانطور که می دانید محیط یک رستوران دارای خطرات بالقوه زیادی است که سلامت کارکنان (آشپزان، سرآشپزان، سالن دار و … ) را به خطر می اندازد از جمله وسایل تیز و برنده، اجسام داغ و … و یا پسماند مواد غذایی از مواردی است که برای محیط زیست آسیب رسان می باشد. لذا دریافت گواهینامه ها و استقرار سیستم های مدیریتی ایزو کمک زیادی به جوامع خواهد کرد.

  • سیستم  مدیریت کیفیت (مشتری مداری) ISO 9001

  • غذای سالم تر، کسب و کار بهتر SFBB

  • سیستم مدیریت ایمتی مواد غذایی و سلامت غذا ISO 22000 & HACCP

  • حلال مواد غذایی HALAL

تجربه مميزي ها نشان مي دهد که صاحبان اين گونه اصناف توانستند اعتماد مشتريان را در حوزه کيفيت خدمات، ايمني و سلامت غذا کسب نمايند. بطوريکه با پياده سازي استاندارد مديريت کيفيت ISO 9001 بازخورد و نظر مشتريان خود را جمع آوري مي کنند و عکس العمل هاي لازم را نشان مي دهند (قيمت، کيفيت ، تحويل بموقع و …) ضمن اينکه با کاليبره کردن تجهيزات اندازه گيري از جمله ترازو و يخچال و فريزر اين اعتماد را به مشتريان مي دهند که همه چيز تحت کنترل است. همچنين از طريق استاندارد هاي اشاره شده آموزش هاي لازم در حوزه پخت و پز صحيح و عاري از هرگونه آلودگي و نظافت دوره اي محيط کار و بهداشت شغلي را به پرسنل و کارکنان خود ارائه مي کنند.

برخی از دغدغه های صاحبان رستوران که از طریق پیاده سازی صحیح استاندارد های ایزو قابل رفع می باشد

استخدام و اخراج کارکنان و نحوه مدیریت منابع انسانی، مدیریت فروش، تامین هزینه های پایه، خرابی تجهیزات، شکایات و نارضایتی های مشتریان، فساد مواد غذایی، پاسخگویی به نهادهای نظارتی و بازرسی، طرحریزی و آینده نگری برای رستوران با موضوعیت مدیریت استراتژیک و سایر موارد … برخی از استانداردهای ملی مرتبط با مراکز تهیه غذا، کترینگ و رستوران شامل موارد ذیل می باشد:

قانون ماده 13 مواد خوردنی و آشامیدنی (وزارت بهداشت)

حداقل ضوابط فنی و بهداشتی واحدهی کیترینگ (وزارت بهداشت)

مقررات بهداشتی چلوکبابی و رستوران ها ISIRI 2083 (سازمان ملی استاندارد)

حلال مواد غذایی ISIRI 12000 (سازمان ملی استاندارد)

در حال حاضر گروه مدیریتی جلالی با سال ها تجربه در این گونه صنایع و پیاده سازی موفق استانداردهای بین المللی ایزو مفتخر است در کنار شما صاحبان رستوران، کیترینگ، کافی شاپ و رستوران باشد. به خود می بالیم که توانستیم با انجمن آشپزان و سرآشپزان تهران (جناب آقای رهنما- رئیس انجمن) همکاری دو طرفه ای در زمینه های آموزش و استقرار ایزو در رستوران ها و همچنین موسسه علمی آموزشی آشپزان و سرآشپزان داشته باشیم و از طرفی رزومه برخی از رستوران ها از جمله پرسته در استان گیلان، قنادی مادر اصل در گلشهر کرج، کافه ای با نام کافه نزدیک در منطقه کریم خان استان تهران را نیز در کارنامه خود داشته باشیم. شما می توانید برای گرفتن مشاوره و آموزش در این خصوص با شماره های 02177611057 و یا 09229716598 تماس حاصل نمایید.

با توجه به هوشمند بودن سیستم سرچ و بررسی گوگل خواهشمند است کپی برداری نکنید!!!