آشنایی با استاندارد و گواهینامه ایزو مراکز اداری، تجاری، مسکونی و پاساژ

صدور گواهینامه ایزو مراکز اداری، تجاری و مسکونی – مدیریت بهره برداری ساختمان به چه صورت می باشد. آیا تاکنون دیده اید یک برج مسکونی، تجاری و یا اداری گواهینامه بین المللی ایزو دریافت نماید و این گواهینامه تاثیرات مثبت و چشم گیری برای آن ساختمان و مجتمع داشته باشد؟!

آیا پاساژ ها هم موفق به دریافت گواهینامه شده اند و این استانداردها را استقرار داده اند؟

بله پاساژ ها هم می توانند گواهینامه دریافت کنند و سیستم های مدیریتی ایزو را استقرار نمایند.

مراکز اداری، تجاری، مسکونی و پاساژها چه زمانی می توانند گواهینامه دریافت کنند؟

پس از مرحله ساخت و در زمان تحویل واحدها به مالکین و حتی در زمان فروش واحدها شروع این مرحله می باشد و این بهترین زمان می باشد جایی که اعضای هیئت مدیره ساختمان مشخص شده اند و اساسنامه ساختمان نیز تنظیم گردیده است و قبل از اینکه مالکین و یا مستاجرین وارد ساختمان شوند.

بهتر است در کنار امضاء صورتجلسه تحویل واحد اساسنامه نیز امضاء گردد تا از تنش ها آتی جلوگیری به عمل آید.

استاندارد و گواهینامه هایی از جمله سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001، سیستم زیست محیطی ISO 14001، سیستم مدیریت انرژی ISO 50001، سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان ISO 10002 و و سایر استاندارد های سازمان جهانی استاندارد چه کمکی میتواند به مدیریت بهره برداری ساختمان داشته باشد؟

به موارد ذیل توجه کنید:

  • در زمان تحویل واحد ها وضعیت و مبلغ شارژ ساختمان بایستی مشخص گردد.
  • مشخصات مالکین و ساکنین ثبت گردد.
  • لیست اموال و دارایی های عمومی و مشاعات آن مشخص گردد.
  • قراردادهای پیمانکاران و تامین کنندگان خدمات در حوزه هایی از جمله تعمیر و نگهداری PM، دوربین های مداربسته، اطفا و حریق، آسانسور، استخر و … بایستی ثبت گردد.
  • وضعیت بیمه های آتش سوزی، آسانسور، مسولیت مدنی بایستی مشخص گردد.
  • نظرات، پیشنهادات، اعتراضات و شکایت ساکنین ثبت و پیگیری گردد.
  • اهداف و برنامه ها و استراتژی ساختمان مشخص گردد.
  • وضعیت جذب، استخدام و آموزش پرسنل و کارکنان (مدیر ساختمان، لابی من، نگهبان، سرایدار و …) مورد نیاز بایستی مشخص گردد.

تمامی موارد فوق که در زمان بهره برداری مراکز اداری، تجاری، مسکونی و پاساژها می باشد از طریق استانداردهای اشاره شده با یک نگاه سیستمی قابل پیاده سازی و اجرا می باشد. و این یعنی مدیریت بهره برداری ساختمان با متد روز دنیا

اگر نیازها و احتیاجات مدیریتی یک ساختمان از طریق استاندارد های روز دنیا برطرف گردد یعنی ما توانستیم یک ساختمان و مجتمع اداری، تجاری، مسکونی و پاساژها را تبدیل به یک برند کنیم و یک ارزش افزوده ای مالی برای ساختمان و مجتمع داشته باشیم و این مجتمع از نگاه عموم مردم منطقه شاخص شده است که خود منجر به افزایش قیمت متر مربع آن خواهد شد یعنی ما در یک جمله مدیریت برندینگ ساختمانی انجام داده ایم.

مدیریت بهره برداری ساختمان

تماس با شماره های 09102157571 – 02177611056

استاندارد ISO 9001 که معروف به سیستم مدیریت کیفیت است چه کمکی می کند؟

این استاندارد به ما می گوید و از ما می خواهد:

1- یه سیستم، روش اجرایی و دستورالعمل منظم و دقیق در زمان جذب، استخدام و آموزش پرسنل و کارکنان (مدیر ساختمان، لابی من، نگهبان، سرایدار و …) داشته باشیم یعنی مدیریت منابع انسانی لازم و الاجرا است.

2- روش اجرایی و دستورالعمل منظم و دقیق در خصوص نگهداری و تعمیرات (نت) داشته باشیم تا براساس آن بتوانیم سرویس و نگهداری زیر ساخت های ساختمان؛ مجتمع و برج را بطور منظم انجام دهیم و از خرابی های ناگهانی جلوگیری کنیم.

3- دستورالعمل منظم و دقیق در خصوص ارزیابی و انتخاب پیمانکاران، تامین کنندگان کالا و خدمات داشته باشیم تا خدمات و کالای آنها را براساس قیمت، کیفیت و زمان تحویل بسنجیم تا بتوانیم بهترین های آنها را انتخاب کنیم.

4- پروسیجر منظم و دقیق رسیدگی به شکایات ساکنین داشته باشیم تا هیچ مالک و مستاجری ناراضی نباشد و از تنش های بعدی جلوگیری به عمل آید.

5- یه برنامه منظم و دقیق برای مدیریت استراتژیک ساختمان داشته باشیم و براساس آن اهداف، برنامه  های ساختمان را مشخص کنیم و پروژه های بهبود برای ساختمان تعریف نماییم.

استاندارد ISO 14001 که معروف به سیستم مدیریت زیست محیطی است چه کمکی می کند؟

این استاندارد در زمینه شناسایی و ارزیابی جنبه های محیط زیست ساختمان به ما کمک می کند یعنی اینکه ما با تدوین و اجرای یکسری روش اجرایی، دستورالعمل و آیین نامه می توانیم کمترین آسیب را به محیط زیست داشته باشیم زیرا برخی از فعالیت های ما در ساختمان ها به محیط زیست آسیب میرساند و این امر باعث آلودگی های آب، خاک، هوا و … می شود.

و در ادامه موضوع نیز مدیریت پسماند فراموش نشود!

استاندارد ISO 45001 که معروف به سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت است چه کمکی می کند؟

هر مکانی دارای یکسری خطرات بالقوه است و مراکز اداری، تجاری، مسکونی و پاساژها از این بابت مستثنی نیستند و ما باید از مراجعین، ساکنین و مشتریان در مقابل وجود خطرات احتمالی محافظت کنیم و با تدوین و اجرای قوانین و روش ها، ابتدا خطرات بالقوه را شناسایی کنیم و بعد ارزیابی نماییم و در نهایت اقدامات کنترلی تعریف کنیم. خطراتی که ممکن است به عنوان مثال در زمان استفاده از آسانسور، پله برقی، پله های فرار و …  وجود داشته باشد را حذف و یا کاهش دهیم.

همچنین در شرایط اضطراری از جمله آتش سوزی، زلزله و … برنامه طرح فوری و اضطراری داشته باشیم تا بتوانیم آسیب ها را به کمترین میزان کاهش دهیم.

استاندارد ISO 50001 که معروف به سیستم مدیریت انرژی است چه کمکی می کند؟

این استاندارد در کنار استاندارد ISO 14001 محیط زیست کمک زیادی در کاهش هزینه های ساختمان و مصرف بهینه سوخت خواهد داشت که از این طریق نیز به محیط زیست کمک خواهد کرد.

         

اگر می خواهید  یک ساختمان مسکونی، تجاری و یا اداری را خوب اداره کنید و گواهینامه ایزو مراکز اداری، تجاری و مسکونی بگیرید و مشکلاتی از جمله عدم پرداخت شارژ توسط همسایگان، ساکنین و مالکین… خرابی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی… تنش و نزاع بین همسایگان و… را نداشته باشید حتما بایستی یک سیستم خوب مدیریتی در حوزه مدیریت بهره برداری ساختمان داشته‌ باشید و از استاندارد های بین المللی مدیریتی ایزو استفاده کنید.

این گونه استانداردها از جمله سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 یعنی نظم… یک نظم سیستمی… یعنی یک نظم سیستمی برای اداره یک مجتمع و ساختمان، زمانی که شما این استاندارد ها رو الگو قرار می‌دهید و آنها را در ساختمان و مجتمع تجاری، اداری و مسکونی خود استقرار و پیاده سازی می کنید. به همه امور ساختمان رسیدگی خواهید کرد زیرا هر قسمت و فعالیت ساختمان دارای یکسری روش اجرایی، دستورالعمل و آیین نامه خواهد شد که بایستی مطابق با اون روش فعالیت ها را یک شکل انجام داد.

ارتباط استانداردهای

به عنوان مثال روش اجرایی نگهداری و تعمیرات که از طریق آن لیست تجهیزات، شناسنامه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، موتورخانه تهیه می گردند و از طریق آن چک لیست های بازدید دوره ای نیز تدوین شده و سوابق تکمیل می گردد که این امر باعث می شود ساختمان شما خرابی کمتری داشته باشد.

یا روش اجرایی ارزیابی تامین کنندگان و پیمانکاران که ما از طریق آن باز یک لیست و شناسنامه پیمانکار خواهیم داشت و تک تک پیمانکاران ساختمان را بصورت دوره ای براساس پارامترهای از جمله کیفیت، تحویل به موقع و قیمت مورد سنجش و انتخاب قرار می دهیم و دیگر سلیقه ای انتخاب نمی کنیم و ساکنین ساختمان نیز اعتماد می کنند.

یا روش اجرایی مدیریت منابع انسانی که ما در این روش برای جذب و استخدام نیروی های مورد نیازمان مثل مدیر ساختمان، مدیر تاسیسات، مدیر حراست، نگهبان، لابی من، سرایدار و نظافتچی، برنامه و روال منظم داریم تا بتوانیم نیروهای شایسته ای رو از لحاظ تحصیلات، تجربه، مهارت و آموزش جذب کنیم و بصورت دوره ای نیز ارزیابی کنیم. ما با این روش شرح وظایف و اختیارات هر سمت و پست را تعریف می کنیم و کارهای ساختمان را مطابق با آن طلب می کنیم.

به عنوان مثال برای استخدام یک مدیر ساختمان آیتم های ذیل را به عنوان وظایف مدیر ساختمان و شرایط احراز شغلی تعریف خواهیم کرد:

تعریف شغل: مدیران ساختمان مسئول رسیدگی به تمامی امور مشترک و مشاع ساختمان اعم از عمرانی، محاسبه و جمع آوری شارژ و پرداخت هزینه ها، رسیدگی به درخواست ها و شکایات ساکنین، مالیکن و … می باشند

تحصيلات (Educations)
حداقل فوق دیپلم
تجارب (Experiences)
حداقل 5 سال سابقه كار مرتبط
مهارتها (Skills)
روابط عمومي مناسب، ، توانايي كنترل ايميل و فكس، تسلط به تايپ فارسي و انگليسي، آشنايي كافي با اينترنت، آشنایی با کامپیوتر و نرم افزار Office بویژه اکسل، مدیر و مدیر، خوش برخورد، منظم و دقیق،
آموزش‌ها (Trainings)
آشنايي با اصول مذاكره، آشنايي با نرم افزارهاي اداري، آشنايي با نظام مديريت کیفیت ISO 9001 ، آشنایی با قوانین تملک آپاراتمان

 

رئوس مسئوليت‌ها (Responsibilities) و اختيارات (Authorities) مدیر ساختمان 

  • حفظ و اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی ساختمان
  • انجام بیمه های آتش سوزی و مسئولیت مدنی در اسرع وقت
  • حفاظت عمرانی از ساختمان و هماهنگی با پیمانکاران جهت بازسازی و سرویس
  • معین نمودن میزان شارژ هر واحد
  • گرفتن مبلغ شارژ از ساکنین و پرداخت هزینه ها
  • ارسال اظهارنامه برای واحدهایی که از پرداخت شارژ خودداری می کنند
  • تعیین قوانین ساختمان و ابلاغ آن به ساکنین
  • رسیدگی به اختلافات و شکایات ساکنین
  • تایید و ارائه رسید تسویه حساب هزینه‌ های ساختمان
  • صورت برداری از صورت ‌جلسات مجمع‌ عمومی مالکان
  • ثبت گزارش روزانه کاری خود براساس فرمت تعریف شده
  • نظارت بر تمامی نفرات حاضر در ساختمان (نگهبان، لابی من، سرایدار و …)
  • نظارت بر فعالیت تمای پیمانکاران و سرویسکاران طرف قرارداد با ساختمان و مجتمع تحت مدیریت
  • تهیه و تکمیل فهرست ساکنین ساختمان
  • تهیه و تکمیل شناسنامه واحدها ساختمان، مجتمع و ..
  • تهیه و تکمیل صورت تنخواه گردان
  • تهیه لیست تجهیزات برقی مکانیکی
  • بررسی دستمزد و کارکرد پرسنل و نیروی انسانی مشغول در ساختمان
  • و …

ادامه مطلب … گواهینامه ایزو مراکز اداری، تجاری و مسکونی

گروه مدیریت جلالی به عنوان نماینده شرکت صدور گواهینامه اینسپکت ترکیه در ایران آمادگی خود را جهت آموزش، ممیزی و ثبت و صدور گواهینامه ایزو مرتبط با مراکز و مجتمع های  اداری، تجاری، پاساژها اعلام میدارد با ما از طریق راههای ارتباطی و یا شماره های 02177611056 و 09102157571 در تماس باشید.

لطفا با توجه به هوشمند بودن موتور جستجو گر گوکل کپی نفرمایید!!!