صدور گواهینامه ایزو iso 9001

گواهینامه ایزو ISO 9001 ،استاندارد سیستم مدیریت کیفیت QMS یا همان ISO 9001 با ویرایش سال 2015 که بصورت ISO 9001:2015 نوشته می شود توسط کمیته ISO/TC 176/SC 2 سازمان جهانی استاندارد (ایزو) تهیه و تدوین شده است و جزء معروف ترین و محبوب ترین استانداردهای بین المللی می باشد و در رده استانداردهای عمومی تقسیم بندی می شود.

صدور گواهینامه ایزو ISO 9001 – بخش اول

شماره های تماس 02171057626 و یا 09102157571

10 بند گواهینامه ایزو 9001

این استاندارد دارای 10 بند به شرح ذیل می باشد:

1-دامنه کاربرد Scope
2-مراجع الزامي Normative references
3- اصطلاحات و تعاريف Terms and definitions
4- ماهیت سازمان Context of the organization
5- رهبري Leadership
6- برنامه ريزي Planning
7-پشتيباني Support
8- عمليات Operation
9- ارزیابی عملکرد Performance evaluation
10- بهبود Improvement

ایزو 9001 2015 چیست؟

مفهوم این استاندارد چیست؟

سیستم مدیریت کیفیت با نگاه مشتری مداری و توجه به خواسته و نیاز مشتریان

کاربرد استاندارد ایزو 9001

چه کاربرد و مزایایی دارد؟

مزایای پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:

  • رضایت مندی مشتریان و کارفرمایان
  • توجه به مدیریت استراتژیک که در تصمیم گیری های کلان سازمان و شرکت کمک چشم گیری خواهد کرد و جایگاه شرکت مشخص خواهد شد و حرکت سازمان برنامه ریزی خواهد شد.
  • مدیریت ریسک که سازمان و شرکت را متوجه خطرات و ریسک های احتمالی خواهد کرد که این امر از خسارت و صرف هزینه اضافی در تمامی فرآیندهای یک سازمان جلوگیری خواهد کرد.
  • مدیریت و کنترل منابع انسانی از بدو ورود و استخدام تا انفصال خدمت پرسنل (جذب و آموزش و ارزیابی و …)
  • مدیریت زیرساخت و تجهیزات شرکت و سازمان و جلوگیری از خرابی احتمالی و توقفات کاری در تمامی فعالیت ها
  • کنترل و بررسی دقیق تر قراردادها با کارفرمایان و مشتریان و امکان سنجی اولیه
  • و…

و توسط چه سازمان ها و کسب و کارهایی قابل پیاده سازی می باشد؟

این استاندارد قابل پیاده سازی برای تمامی سازمان ها، شرکت ها، کارخانجات و هرگونه کسب و کاری جدا از نوع فعالیت می باشد از یک فروشگاه کوچک گرفته تا بزرگترین تولیدکنندگان

شاید سوالاتی است که در ذهن شما نیز باشد.

این استاندارد به چند موضوع توجه خاص دارد:

– رضایت مشتریان سازمان: سازمان هایی که قصد استقرار و پیاده سازی این استاندارد را دارند به این موضوع توجه کنند که نیازهای مشتریان بایستی برآورده گردد تا در نهایت رضایت آنها تامین شود و در کل مشتری مداری یکی از ارکان اصلی این استاندارد است.

– فرآِیندگرایی: سازمان ها برای اینکه بتوانند سیستم خود را تحت کنترل بگیرند باید فعالیت های خود را به شکل یک فرآیند تعریف نمایند و با تعیین شاخص های دوره ای وضعیت آنها را مورد پایش قرار دهند. (طبق تعریف فرآیند: هر فعالیتی که از یکسری منابع (انسانی و زیرساختی) استفاده می کند تا یک ورودی را با انجام یکسری پردازش به خروجی تبدیل کند فرآیند نام دارد به عنوان مثال ساده فرایند خرید که ورودی آن شنناسنامه و مشخصات کالا برای خرید می باشد و خروجی آن نیز کالایی که براساس شناسنامه، خریداری شده است.)

-بهبود مستمر: استاندارد از شما می خواهد کسب و کار هر روزتان بهتر از دیروز  باشد. از این مورد استنباط می کنیم در زمان دریافت گواهینامه ممکن است برخی از کسب و کارها شرایط خیلی خوبی نداشته باشند ولیکن قصد بهتر شدن را دارند.

نکته: برخی از شرکت ها دارای محصولات با کیفیتی هستند ولیکن گواهینامه ایزو ندارند و بالعکس آن نیز وجود دارد. آنهایی که محصولات خوبی دارند یعنی دارای کنترل کیفیت خوبی هستند و اگر  محصول و خدمات به شکل نامطلوب و خارج از استاندارد تولید و ارائه شود به خوبی مورد بازرسی قرار می گیرد تا محصول بی کیفیت بدست مشتریان نرسد از طرفی ممکن است ضایعات و دوباره کاری خط تولید آنها بالا باشد و بهره وری خوبی نداشته باشند و در یک کلام تضمین کیفیت به خوبی اجرا و پیاده سازی نمی شود. این تضمین کیفیت در واقع همان روش های اجرایی، دستورالعمل و آیین نامه هایی است که منجر می شود ما با اجرای آنها در کلیه فرآیندهای سازمان قبل از این که محصول و خدمات مان به مرحله آخر برسد مورد کنترل و پایش قرار گیرد تا نه محصول بی کیفیت بدست مشتری برسد و نه ما هزینه های کیفی COQ بالایی داشته باشیم و بهره وری مان پایین بیاید

شرکت های خدماتی هم می توانند گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 را دریافت نمایند؟

بلی… تمامی شرکت هایی که در حوزه خدمات فعالیت می کنند مانند شرکت ها، آژانس های مسافرتی، آژانس های املاک، مراکز درمانی، مهدکودک ها و … می توانند گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت را دریافت نمایند.

در کنار استقرار، پیاده سازی و دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ما می توانیم سایر استانداردها را پیاده سازی و گواهینامه دریافت کنیم؟

بلی…شما در کنار استقرار و پیاده سازی استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 می توانید سایر استانداردها از جمله استاندارد سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001، استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001 و یا اگر در حوزه مواد غذایی فعال هستید استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000 را دریافت نمایید.

زمانی که این اتفاق می افتد سازمان، شرکت و کسب و کار شما یک سیستمی با نام سیستم مدیریت یکپارچه تشکیل داده است که به آن IMS می گویند (Integrated Management System) و می توانید علاوه بر دریافت گواهینامه های تک تک استانداردها، گواهینامه IMS را نیز دریافت کنید.

آموزش استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015

به منظور کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمایید

نمونه گواهینامه ایزو 9001

نمونه گواهینامه ایزو 9001

دریافت ایزو 9001

به منظور دریافت گواهینامه ایزو 9001 ابتدا این استاندارد 10 بندی را که در بالا توضیح داده شده است را در کسب و کار خود پیاده سازی کرده که برای این کار از مشاور ذیصلاح استفاده نمایید سپس از طریق شرکت های صدور گواهینامه یا همان CB نسبت به ممیزی و ثبت و صدور گواهینامه ایزو 9001 اقدام نمایید

اخذ گواهینامه ایزو 9001 فوری

ما گواهینامه ایزو 9001 فوری یا فروش ایزو نداریم البته که شرکت های صدور گواهینامه ایزو خدمت ممیزی و ثبت و صدور گواهینامه ایزو ارایه می دهند و برای این خدمات هزینه دریافت می کنند ولیکن فروش گواهینامه ایزو انجام نمی دهند. پس از انجام در خواست شما مشتری عزیز که استاندارد ایزو 9001 را پیاده سازی کرده است شرکت صدور گواهینامه ایزو با انتخاب تاریخی زمان ممیزی را مشخص می کند. پس از فرآیند ممیزی و در صورتی که عدم انتخابی وجود نداشته باشد. مراحل ارسال گزارش به دفاتر اصلی صورت می گیرد که معمولا از 10 الی 30 روز زمان می برد که این حالت کمترین زمان کسب گواهینامه است (همانطور که اشاره کردیم اگر عدم انطباقی وجود نداشته باشد که در صورت وجود به این زمان اضافه می گردد) کسب گواهینامه در زمان های نامعقول یعنی فرآیند های فوق طی نشده است و فاقد اعتبار می باشد.

صدور گواهینامه برای iso 9001

ISO 9001 تنها استاندارد در سری ISO 9000 است که سازمان ها می توانند گواهینامه آن را صادر کنند. دستیابی به گواهینامه ISO 9001: 2015 به این معنی است که یک سازمان موارد زیر را نشان داده است:

  •  از دستورالعمل های استاندارد ISO 9001 پیروی کرده است
  •  الزامات درون سازمانی خود را برآورده نموده است
  •  الزامات مشتری و الزامات قانونی و نظارتی را نیز برآورده کرده است
  •  اسناد، مدارک و سوابق را حفظ کرده است

گواهینامه ایزو ISO 9001 می تواند اعتبار سازمان را با نشان دادن به مشتریان که محصولات و خدمات آن انتظارات را برآورده می کند، افزایش دهد. در برخی موارد یا در برخی صنایع، صدور گواهینامه مورد نیاز یا الزام قانونی است. فرآیند صدور گواهینامه شامل اجرای الزامات ISO 9001: 2015 و سپس تکمیل ممیزی موفق شرکت صدور گواهینامه است که تأیید می کند سازمان آن الزامات را برآورده نموده است. سازمان ها هنگام شروع آماده سازی برای صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  •  هزینه های تیم مشاوره و سایر هزینه ها
  •  میزان منابعی که شرکت برای توسعه و اجرا به این پروژه اختصاص خواهد داد
  •  هزینه های ممیزی و ثبت اولیه گواهینامه و ممیزی های مراقبتی سالیانه

ما در این مقاله موضوعات کلی و در برخی از موارد به جزئیات اشاره کردیم اگر مشتریان و مخاطبان عزیز در شرکت ها و سازمان تمایل دارند تشریح کاملی از این استاندارد با اشاره به بندهای استاندارد صورت بگیرد با این گروه مدیریتی از طریق شماره های 02171057626 و یا 09102157571 و یا سایر راههای ارتباطی تماس حاصل نمایند. ما در کنار شما از مرحله مشاوره، آموزش و ثبت و صدور گواهینامه بین المللی هستیم.